alx81 Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Noen flere som har problem med lysebrunt "skum" som danner seg i oljepåfyllingen? Bytter olje hver 10.000. Siter Saab 95 2.0t Renault 5 GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Lysebrunt skum i oljen skyldes alltid vann i oljen. Det betyr enten sprukket toppakning (rimeligst), sprukket topplokk (dyrere) eller sprukket motorblokk (dyrest). Hvis du vil unngå motorhaveri, så er det bare å begynne å skru selv (hvis du er av mekketypen), eller å levere bilen på verksted. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 trenge rikke nødvendigvis være dette men er veldig sansynlig at topppakninga er på tur og ryke. kondens kan jo selfølgelig også føre til dette. har ikke kejnnskap til motora i disse men det er en mulighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Hvordan ser kjølevæsken ut? kan jo være kondens som haien sier Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaT Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 slutt å bruke shell olje Siter 1989 Audi Coupe 2.3E 1990 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Veivhusventilasjonen er vell heller fraværende her. Dette er en feil som kan utbedres på garanti fra SAAB. oil sludge problemer er ganske vanlig på 9-5 uten oppgradert veivhusventilasjon. Oppgrader den så er nok alt i orden. Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 som sagt ja,veivhusventilasjon. ikke unormalt med litt "majones" under oljepåfyllingslokket,skyldes som regel bare konden,får det ofte med mye småkjøring. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 som sagt ja,veivhusventilasjon.ikke unormalt med litt "majones" under oljepåfyllingslokket,skyldes som regel bare konden,får det ofte med mye småkjøring. Som wolwerix sier så er det trolig mangelfull veivhusventilasjon som har forårsaket dette. Saab har opplevd mange motorhavarier i moderne tid som en følge av dette og tilbyr en oppgradering som bør monteres snarest mulig. Om akkurat denne bilen er av typen som må oppgraderes vet jeg ikke, men det er verdt å sjekke ut i morgen den dag. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alx81 Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Kjølevæsken ser normal ut og olje fra shell bruker jeg ikke. Castrol edge 0-40 mener jeg den heter. Kan stemme det med småkjøring. Innbiller meg at det er verst med "skum" da. Skal få sjekket det med veivhusventilasjonen. Kan det være defor turboen røyk i sommer? Siter Saab 95 2.0t Renault 5 GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Den bilen er blandt de som har veivhusproblemer ja, 2,0t som jeg ser du har er vell den som er værst, spesielt i kombinasjon med automat og mye småkjøring. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 slutt å bruke shell olje Fordi? Den kondenserer og skummer fælt? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg