Gå til innhold

MBC (Manual Boost Controller)

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

En ventil som regulerer turbotrykket.Dvs den regulerer trykket som kommer inn til wg aktuatoren så den åpner ved ett annet trykk enn den egentlig skal gjøre.

Jeg har kjøpt meg en greddy profec b spec som jeg skal kjøre med til året. Det er den simpleste saken uten noen displayer, discokuler osv. Skal vist være en av de bedre også.

Kjøpte pent brukt fra ei jdm sjappe i japan via ebay, kom på ca 1500kr.

Har også "litt" strammere aktuator, 18psi grunntrykk.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

turbasmart sin finnes også med kuleventil og funker helt greit den og. selges til 400-500 spenn de. tar bort en del peaking som det blir med vanlig bleeding. vil anbefale manuell boost control i forhold til elektronisk.

Viss du finner en Turbosmart ventil som koster 400-500 spenn så er den ikke noe annet enn BRUKT! Det er VELDIG mye kopi shitt ute å går på markedet. Den du snakker om her heter nok Turbosmart "STYLE"!!

Colli: Ta deg en prat med Polly (heh, rimte jo!) om den boost controlleren. Den heter TurboXs HPBC, men den dual stage er jo grei til å ha inni bilen. Men den er da litt dyrere igjen.

Greddy sitt skitt er bare å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haien, jeg har HKS EVC6 selv, og sattan du skal være god om du klarer overtale meg til på hvilken måte en slik manuell ventil skal være bedre! ute å holder på å mapper litt er det bare tiol å trø på, justerejustere, jau nå er det godt.. så to klikk og opp 0.1bar, og på'n igjen.. en knapp som switcher mellom "A" og "B", som er to forskjellige trykk. kan lage trykk kurve opp mot turtall og gasspådrag(jeg vil selvfølgelig ha full pupp hele veien, men med en del effekt er dette nokså greit for å unngå at det blir bare spoling) men osv osv..

kommer helt an til hva en skal bruke det til, men nytter ikke å si sånn generelt, men med en chippa bil kan det enkleste være en manuell ja..

men en litt mer modifisert, og ekstern wg så vil jeg påstå at en elektronisk er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med b230ft, men til mitt bruk tror jeg en manuell er mer enn god nok. Eneste som hadde vært greit var å ha to trykk, men det er jo ikke så mye arbeid å skru et par runder i motorrommet når jeg vil endre. :)

Larsen: Skal ta meg en tur når jeg har tid og penger! :D Kanskje jeg kan snike litt på noe prosjekter der også! :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haien, jeg har HKS EVC6 selv, og sattan du skal være god om du klarer overtale meg til på hvilken måte en slik manuell ventil skal være bedre! ute å holder på å mapper litt er det bare tiol å trø på, justerejustere, jau nå er det godt.. så to klikk og opp 0.1bar, og på'n igjen.. en knapp som switcher mellom "A" og "B", som er to forskjellige trykk. kan lage trykk kurve opp mot turtall og gasspådrag(jeg vil selvfølgelig ha full pupp hele veien, men med en del effekt er dette nokså greit for å unngå at det blir bare spoling) men osv osv..

kommer helt an til hva en skal bruke det til, men nytter ikke å si sånn generelt, men med en chippa bil kan det enkleste være en manuell ja..

men en litt mer modifisert, og ekstern wg så vil jeg påstå at en elektronisk er best

Nå har jeg Blits SBC-iD men den har samme funksjoner som din.

og ikke f*** om jeg bytter til en som ikke har samme justerings muligheter og nøyktighet.

Det koster og være kar, ALLTID!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TurboXS-HP-Boost-Controller-MBC-Manual-Turbo-XS-BC-HPBC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ009QQitemZ190186101948QQrdZ1QQsspagenameZWD1VQQtrksidZp1638Q2em118Q2el1247

Denne Larsen har da vel! :) Ser jo grei ut, så tar meg en tur til Pollyen i uken. Hvordan blir det å bruke denne med original wastegateklokke på fk da?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TurboXS-HP-Boost-Controller-MBC-Manual-Turbo-XS-BC-HPBC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ009QQitemZ190186101948QQrdZ1QQsspagenameZWD1VQQtrksidZp1638Q2em118Q2el1247

Denne Larsen har da vel! :) Ser jo grei ut, så tar meg en tur til Pollyen i uken. Hvordan blir det å bruke denne med original wastegateklokke på fk da?

Er akuratt den jeg har! Men ville heller hatt den som kan justeres innfra bilen om jeg skulle kjøpt igjen. Ta en titt på hejmmesida til TurboXS for info om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider