Gå til innhold

Senking bak ( bladfjører ) ?

Ranger emnet

krs

Anbefalte innlegg

Jeg skal få den høye Voyageren vår litt nærmere bakken og i den forbindelse må jeg finne på noe lurt bak. Siden denne bilen har bladfjører, er jeg litt usikker på hva som lønner seg av nye "lave" bladfjører eller braketter?

Vet det er de som snur bladfjørene også, men siden den ikke skal så langt ned ( 40mm foran og gjerne tilsvarende bak ), blir nok ikke det noe alternativ ( tror ikke jeg vil gå for den løsningen uansett ).

Noen som har vært borti dette før? Må vel også få kortet inn staget på mellomakselen, eller er det noen som forhandler slike ferdig kortet inn?

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 2 months later...

Noen som har vært borti dette før? Må vel også få kortet inn staget på mellomakselen, eller er det noen som forhandler slike ferdig kortet inn?

Har du firehjulstrekk? Uansett burde mellomakselen ha nok slakke til at bilen kan går til bumpstopperne.

Tja, jeg har ingen erfaring men det første jeg ville vurdert var å trikse med den eksisterende fjæren.

Det er vel mulig å valse fjærene til å ha større radius?

Et alternativ er jo å fjerne et fjærblad, men da blir jo fjæren mykere. Du kan kanskje kompensere for dette ved å installere høydejusterbare luftdempere?

Jeg ville vært skeptisk til å senke ved å korte inn stagene i bakkant av fjæren, da vil differensialen peke nedover (forutsatt at du har 4WD fortsatt) og du kan få problemer med mellomakselen.

Edit: Så på bilen min i sted og det er jo bare et blad på fjæren, så du kan jo ikke fjerne noen fjærblad ihvertfall!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider