Gå til innhold

Hvor mye kan man lade med 13C?

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke vet jeg:P vi leste av målern å dn lå opp mellom 1.8 å 1.9..

 

datt jo litt på skikkeli høyt turtall da..

jeg håpet bare på at d holdt å kjørte vidre me d:P frister nesten å hive på 13C'en igjen å ta bilde.. men orker ikke!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan man lade med 13C?

Sikker så mye som totte88 sier, men får du noe ut av det? nei...

 

Hvor mye er det forsvarlig å lade med en 13C?

Noen sier 0,9-1, noe jeg selv har gjort i ett år, og det gikk helt fint. Andre sier 1,1-1,3 noe jeg selv ikke har prøvd, men det funker sikkert det også. Uansett er det vel bedre og kjøpe seg noe større, denn 13c en blir sliten og lei ettervert kiddie

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mye å spekulere i? Bottom line er at den turboen ikke holder mer enn 220hk maks før den er tom!

 

Kjøp en skikkelig turbo i stedet for det rælet der!

 

Hehe, turboen er jo ganske bra hvis vi tenker på hva den egentlig er laget for. 135hk b230fk (her puster den jo knapt) og 165hk b230ft (her begynner den å puste). Så noe ræl er det ikke, og til 200hk+- er den rimelig bra vil nå jeg påstå. Alt over skal jeg innrømme er bortkastet!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, turboen er jo ganske bra hvis vi tenker på hva den egentlig er laget for. 135hk b230fk (her puster den jo knapt) og 165hk b230ft (her begynner den å puste). Så noe ræl er det ikke, og til 200hk+- er den rimelig bra vil nå jeg påstå. Alt over skal jeg innrømme er bortkastet!

 

Hehe! Tjaaa.. hvor går genser'n for ræl? Har vel holdt på med bil lenge nok nå til å si at alt under 250hk er sløvt med mindre det er på 1000kg bil... :hide

 

Alt er selvsagt relativt. Men uansett er det ikke noe vits å tyne en 13C da den ikke produserer noe mer guffe likevel. Med 1.8bar på en sånn har man vel ikke behov for turtallssperre lenger, da det mest sannsynlig begrenser seg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er samme 13C'en jeg har kartet til,nemlig TE04H-13C11,turtallsbegrenser den seg til 170K rpm ved 1.7bar... kan overvarve den til mer,med begrensa livstid. Ved 1.5 flytter den ca til 240 hk...leverer ikke mer om man lader mer heller.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår