Gå til innhold

Hvor mye kan man lade med 13C?

Ranger emnet

Exerqtor

Anbefalte innlegg

Har shimsa ut wastegate braketen med to skiver på hver side nå. Å da lader den ca 0.5 eller noe..

Men det er noe rart med turbotryksmåleren min, når motoren ikke står å går så står den ikke på null med ca minus 0.2bar. Er det noen måte enn kan kalibrere den på?

Det er en VDO måler som går fra -1,5 til +1,5bar forresten.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På vakum siden så skal den vell egentligt ligge på -0.6 til -0.8, har vertfall gjort det på alle mine turboer og motorer.

har selv kjørt turbo opp til 1.7 bar, kjørte da fritt trykk, har o ein kompis som gjor dette, same trykket, men der sprakk eksos huse merkelig nok :heyyou:

men anbefalt trykk ville eg sagt 0.9 bar.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener å. Så det er liksom ikke så lett å si hva jeg kjører på nå etter jeg shimsa ut wg braketten sidne den viser feil hele tia:P

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min måler kan jeg ta ut lyspæra i måleren, stikke lillefingeren inni der å rote litt. Da stiller jeg på nåla.. :p Stod også på rundt 0.2 ved stoppet motor før jeg stilte den.. Viser rimelig rett den nå.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er samme 13C'en jeg har kartet til,nemlig TE04H-13C11,turtallsbegrenser den seg til 170K rpm ved 1.7bar... kan overvarve den til mer,med begrensa livstid. Ved 1.5 flytter den ca til 240 hk...leverer ikke mer om man lader mer heller.

td04 - 13c heter den vel hvis ikke jeg husker feil og den orker fælt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider