titus41 Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Heisann da har det utroligste skjedd. endelig fått bmwen til å funke igjen så sto jeg parkert ved sia på veien tro det eller ei så kom det faen meg ikke at det var en gammel mann som skrapte og bulka fører døra mi :S hva gjør jeg nå ?fører har vell all skyld som rygger har lagt masse papir arbeid i det nå.. men noen som vet om gode verksteder rundt om i akershus ? skadene: bulk i døra / skrape riper bulk i kanal eventuelt må ha helt ny kanal! framskjerm riper. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du stod parkert og han rygget på deg(?), er det han som må ta all skyld. Forstod ikke helt hvem som kjørte på hvem, og hvem som rygget, men hvis du stod parkert som du sier, så var det vel ikke du som rygget? Eller har jeg misforstått helt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limE - Toledo Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Den som rygger har vell alltid vikeplikt.. så samma om du sto parkert eller ikke Siter - 99 Cougar 2.5 v6 x 94 Toledo 1.8 x 93 Vento 1.9 tdk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du sto stille, skal det vel mye til for at du er jurdisk og praktisk skyldig ? Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Innlegget ditt er noe kryptisk, men dersom det er slik å forstå at en person har rygga inn i bilen din, vil han ha all skyld. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Han som rygger har alt ansvar. Selv om du stod stille eller ikke.. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 du kommer på streetmeet'et fordet eller? Siter 1993 BMW 325 Turbo Intercooler 1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler 1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 jeg kommer kjørende ! han står i venstre fil og venter han har fullt ratt utslag jeg må bremsa så da står jeg i null kilometer jeg står på hornet og han fortsetter å rygge.. dermed smalt hann i sia mi / fronten siden han skulle rygge inn i gårdsplassen sin .. jeg sto dermed i 0 km / parkert men med motor i gang og tuta fult ut. men han bare fortsatte å rygge til han skjønte at han traff noe ! dem som rygger har ALLTID skyld / vikeplikt. han skulle ringe gjensidige i dag og så får se om det ordner seg! men er forbannaa kjipt ass gud hjelpe meg haha ! Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 du kommer på streetmeet'et fordet eller? skuffer aldri jeg vøtt hehe :) kan hende jeg tar golfen men den er smadra den og så ja hahha har lykken med meg for tia Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Siden han rygga OG du har identiteten/registreringsnummeret hans, har du ingenting å bekymre deg over, selv om bilen din ikke ser helt bra ut inntil videre. All skyld ligger jo på han, så det dekker forsikringa =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naSSa Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 så lenge du sto stille og han kjørte på deg er dette hans skyld. Men hvis du rygga så er jeg ikke sikker, men den som rygger har alltid vikeplikt for andre! Siter Hyundai Elantra GLS 1.6 2001 mod. Først, bli Så klikk deg inn på annonse min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 jeg rygga ikke jeg sto i null pga han rygga med fullt ratt utlsag derme traff han sia mi. holdt tuten inn dritt lenge .. når jeg gikk ut så det første jeg gjorde var å ta bilde av skilta hans. i tilfelle han stikker av. vet jo aldri hva folk finner på om dagen. men kan hende bilen blir kondulert ell åssen det skrives. at reperasjonen er mer enn 60% av bilens verdi. og trokek verdien er så høy. noen som vet hva verdien på e30 325 86 mod er? hvis det er bulk i kanal så burde den vell byttes? pga bærende karoseri del !? Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 jeg rygga ikke jeg sto i null pga han rygga med fullt ratt utlsag derme traff han sia mi. holdt tuten inn dritt lenge .. når jeg gikk ut så det første jeg gjorde var å ta bilde av skilta hans. i tilfelle han stikker av. vet jo aldri hva folk finner på om dagen. men kan hende bilen blir kondulert ell åssen det skrives. at reperasjonen er mer enn 60% av bilens verdi. og trokek verdien er så høy. noen som vet hva verdien på e30 325 86 mod er? hvis det er bulk i kanal så burde den vell byttes? pga bærende karoseri del !? Hvis det er tilfellet at bilen blir kondemnert, så får du forsikringspenger for anslått verdi, du kjøper vraket og har ihvertfall penger på vei til å få retta og reparert bilen;) Uansett vil jeg tro alt skyld ligger på han siden den som rygger alltid har vikeplikt, noe han uten tvil brøt når han rygget som han gjorde. Lykke til;) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 men kan hende bilen blir kondulert ell åssen det skrives. Du slipper i hvert fall å få den undulert :D Sorry, kunne ikke dy meg. Og ja, dingsefjuppen på bildet er faktisk en undulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 jeg rygga ikke jeg sto i null pga han rygga med fullt ratt utlsag derme traff han sia mi. holdt tuten inn dritt lenge .. når jeg gikk ut så det første jeg gjorde var å ta bilde av skilta hans. i tilfelle han stikker av. vet jo aldri hva folk finner på om dagen. men kan hende bilen blir kondulert ell åssen det skrives. at reperasjonen er mer enn 60% av bilens verdi. og trokek verdien er så høy. noen som vet hva verdien på e30 325 86 mod er? hvis det er bulk i kanal så burde den vell byttes? pga bærende karoseri del !? På så gamle biler der skaden er taksert høyere enn antatt verdi på bilen spiller bruksverdien for deg inn. Si bilen din er verdt 25000 på en eller annen liste så er det det de går ut fra. Men den kan jo være verdt fra 5 - 50 000 i dine øyne. Du blir nok mest sansynlig tilbudt en kontanterstatning for skaden av forsikringsselskapet. Dvs, du får penger til å gjøre hva du vil med og beholde bilen. Så om du da fikser den selv eller kaster den, det driter de i. Så lenge den ikke er rammeskev eller noe. Det som skjedde med min 84 318i i 2001. Kjøpte bilen for 12500,- og 5 mnd etterpå ble eg påkjørt bakfra. Da tilbydde de meg 12000 og beholde bilen, eg godtok ikkje, de tilbydde 14000,-, eg godtok ikkje, så tilbydde de 16678,- og det synes eg hørtes mer ut som den reele takstverdien siden det ikkje var ett så rundt tall og godtok det. Brukte 4000 på å fikse skaden og betalte foriskring og kjøpte dekk og deler for resten. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg