Gå til innhold

Ble Påkjørt !!!

Ranger emnet

titus41

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse
Du slipper i hvert fall å få den undulert :D

invac_undulator-lg.jpg

Sorry, kunne ikke dy meg. Og ja, dingsefjuppen på bildet er faktisk en undulator.

unnskyld at jeg spør, men hva i helvette er en undulator:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På så gamle biler der skaden er taksert høyere enn antatt verdi på bilen spiller bruksverdien for deg inn. Si bilen din er verdt 25000 på en eller annen liste så er det det de går ut fra. Men den kan jo være verdt fra 5 - 50 000 i dine øyne.

Du blir nok mest sansynlig tilbudt en kontanterstatning for skaden av forsikringsselskapet. Dvs, du får penger til å gjøre hva du vil med og beholde bilen. Så om du da fikser den selv eller kaster den, det driter de i. Så lenge den ikke er rammeskev eller noe.

Det som skjedde med min 84 318i i 2001. Kjøpte bilen for 12500,- og 5 mnd etterpå ble eg påkjørt bakfra. Da tilbydde de meg 12000 og beholde bilen, eg godtok ikkje, de tilbydde 14000,-, eg godtok ikkje, så tilbydde de 16678,- og det synes eg hørtes mer ut som den reele takstverdien siden det ikkje var ett så rundt tall og godtok det. Brukte 4000 på å fikse skaden og betalte foriskring og kjøpte dekk og deler for resten.

nice men jeg tror i mitt tilfelle så slepper jeg å bytte kanal men den må jeg bytte uannsett snart tror jeg. blir fort dyrt med dør og sideskjerm som må fikses. men heldigvis det betaler forsikringa til han gammle gubben..

har enda ikke hørt et ord fra forsikrings selskapet hans :@

får bare håpe det løser seg og at jeg får beholde bilen så og si :)

noen som egentlig vet hva liste prisen på e30 325i 86 modell er ?!!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld at jeg spør, men hva i helvette er en undulator:D:)

"An undulator is an insertion device from high-energy physics and usually part of a larger installation, a synchrotron storage ring."

Og, for den som måtte forstå seg på det, er et insertion device "...a part of a synchrotron which produces highly-brilliant, forward-directed and quasi-monochromatic synchrotron radiation."

Da lærte vi alle noe nytt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaringen TrulsR, kunnskapsnivået på Bilforumet har nok en gang blitt hevet til uante nivåer ;)

Ser ikke bort fra at jeg kan finne på å dra den til nestemann som står i veikanten med motorstopp. "Ai ai, det høres ut som om undulatoren din har tatt kvelden". "Undulatoren?" "Jah, den står i forbindelse med synkrotronlagringsringen. IKKE billig med andre ord"

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider