B230ft Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 hvilke kilder er det egentlig du henter info fra om jeg tør spørre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 skrik om noen har en turbogrill eller en annen type grill som passer. Alt utenom den jeg har, som er no jalla styling opplegg. Siter 1993 BMW 325 Turbo Intercooler 1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler 1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 hvilke kilder er det egentlig du henter info fra om jeg tør spørre? Info har jeg i læreboksamlingen fra utdanningen min.. Før man begynte å bruke avlastingsventil på turboer så var det en almenn kjent sak at levetiden ikke akkurat var gunstig. Men her inne på forumet så virker det som om en del mener at det er fetere med lyden av turbostalling enn å faktisk bruke avlastningsventil slik at levetiden på turboen ikke blir redusert. Uten noen form for avlastningsventil så vil en turbo ha en maksimal levetid på 100-150.000 km. Dersom man har avlastningsventil, original eller "dump", så vil slitasjen være mindre og derfor vil turboens levetid ligge på rundt 180-250.000 km. Er som sagt en grunn til at man bruker avlastningsventil, og jeg tror neppe man hadde montert dette om det virkelig ikke hadde noe innvirkning på levetiden. kort forklart: om du har voldsomme endringer i turtall, så vil du få slitasje pga retardasjonskrefter og akslerasjonskrefter. I tillegg har du "normale" driftsslitasjer ved normalhastigheten. Dersom du monterer avlastningsventil vil du få mindre retardasjon pga mindre motstand samt en kortere akslerasjonstid. Da minsker du slitasjen her. Ting ryker oftere om det blir slått av og på hele tiden enn om du faktisk lar den være på. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 er en ting du skrive jeg er enig med, og det er at avlastningen letter livet til de gamle turboene ja, men åssen du kan sette sånn km stand på de skjønner jeg ikke!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 btw, du har selvfølgelig åpna en turbo og sett åssen lagringen er oppbygd og hva det er som egentlig blir slitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 btw, du har selvfølgelig åpna en turbo og sett åssen lagringen er oppbygd og hva det er som egentlig blir slitt? det har jeg, og jeg har sett mange snåle havarier også. Med tanke på hvor mange km du kan kjøre, så avhenger det hvordan du kjører, hvilken type kjøring. Kjører du "familiert", så vil levetiden være lang i forhold. Men om bilen kun skal brukes til "drevkjøring", så hjelper det lite med en avlastningsventil når du faktisk mishandler turboen. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 akkurat, derfor er det hele et definisjons spørsmål, så å gå ut en plass der det er mange spørrende og uvitende (lett påvirkelige kansje) å si at en turbo som går uten avlasntingsventil var maks 100-150k blir etter mine ører helt feil, og det må du også være enig i.. av alle de her inne, og med de aktuelle bilene, så vil jeg så å si garantere at havvarer turboen, så er ddet pga tett olljetilførsel, eller rett og slett normal slitasje..(om en turbo har gått 300k trenger en ikke stille spørsmål til HVORFOR den er kubba) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 akkurat, derfor er det hele et definisjons spørsmål, så å gå ut en plass der det er mange spørrende og uvitende (lett påvirkelige kansje) å si at en turbo som går uten avlasntingsventil var maks 100-150k blir etter mine ører helt feil, og det må du også være enig i.. av alle de her inne, og med de aktuelle bilene, så vil jeg så å si garantere at havvarer turboen, så er ddet pga tett olljetilførsel, eller rett og slett normal slitasje..(om en turbo har gått 300k trenger en ikke stille spørsmål til HVORFOR den er kubba) Det er jeg enig i. Men han spør om det er skadelig, og det er vel det jeg også har forsøkt å svare på. Han bør ikke fjerne avlastningsmuligheten han har, det er vi vel kanskje enig i. Når han engang bytter turbo så bør han beholde avlastningsventilen, men visst den turboen han har nå snart kommer til å ryke og han er villig til å kjøre uten for å se hvor fort det går så skal ikke jeg henge meg opp i det. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.