Gå til innhold

skifte inngående simring på bakaksel med TT?

Ranger emnet

toyofan

Anbefalte innlegg

noen som har gjort dette på volvo aksel med truetrack? har hørt at det må gjøres med omhu, ellers blir det kødd med shimsinga til diffen. ikke vet jeg, mange som rynker på nesa når jeg sier at det visstnokk ikke er bare og bare.

min lekker heftig, så skulle gjerne ha byttet den. men vet ikke om jeg tør..!:scared

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle tro det, men henning (euro) som monterte sperra sa at det måtte gjøres med viten..mulig han bare prøvde å selge til seg en jobb til..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. det er jo dn simmeringen som sitter helt i kanten på diff klompen?

pirk dn ut med skrujern, åsså kakk inn ny, bruk kopp på lik størrels.. skal som oftes stå kant i kant, se hvordan dn står fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!

Ja,jeg prøver å karre til meg mere spenn fra deg..

Husk,jeg har tilbudt meg å bytte den for deg,men du sa nei fordi du ikke gadd å plukke akselen av bilen.

haha, er nok akkuratt det du driver med ja;) må ha den kjørbar u c, ivertfall trillbar. derfor jeg ikke kan ta den av. står på jobben.

men er då så skummelt å skifte den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fukker ikke opp shimsinga på True-Trac'en ved å bytte simmering på inngående aksel/pinjong.

Det man skal være klar over er at det på de fleste aksler sitter en hylse på pinjongakselen, og denne er laget for å kolapse/svikte for å få rett forspenn og dybde på pinjongdrevet. Dybde og forspenn er viktig for at tennene skal ligge riktig o.s.v.

Så hvis man løsner og demonterer medbringere, for å bytte pakningen, må man vite hva man gjør når mutteren skrues til. For mye, og du klemmer yttligere på svikthylsa, som medfører for stramme lager og pinjongdrev for dypt, som gir for stor backlash. Da må alt demonteres og ny svikthylse monteres. For lite, og du får slakke lager.

Men dette skal ikke være noe problem hvis du drar til med det rette momente...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Tar opp en gammel tråd og spør hva er dette momentet??

Holder selv på, har byttet tetninger osv..

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider