Gå til innhold

bruke F hjerner, og dyser på FT motor?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

har bygd opp ein FT motor, ut fra ein F motor..

med FT innmat osv...

pga bilen skal snart godkjennest med turbo hos BT.

men kjører jo da med orginale F hjerner, og di gule f.dysene

hvor mye kan eg lade? kan eg lade orginalt trykk med desse hjernene, og dysene?

har FT dyser liggende, men vill vell gå altfor fet, når F hjernene ikke er mappet for så store dyser...

noen som har tips? kjøper ikke FT hjerner, kun for BT...

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint ann å kjøre med :)

Men jeg fikk ikke min til å gå på tomgang.. Bare å starte opp det :) går fint ann, men ville ikke kjørt hverken langt, eller på høyt turtall! :)

helt rett...blir en MYE grommere motor i maskina etter godkjenning...stikkord: Je smidde, 2.5liter...Hprofil...Garret 29071RS..

hehe:D

men ja...kunne det funket og brukt FT dysene? med tanke på den magre blandinga...er selfølgelig inneforstått med at det blir feil tenningskurve, og mager...men..smått med folk og låne av:/

ingen for salg da?;)

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bensin hjerne uten chip som du kan prøva, komme fra FK maskin, usikker på mod, men ska kje se vekk ifra at d e start sperr på han. har og gull boks ligganes og støve. kan altis prøva og se, men du får nok prob me viken viss du beholde di;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bensin hjerne uten chip som du kan prøva, komme fra FK maskin, usikker på mod, men ska kje se vekk ifra at d e start sperr på han. har og gull boks ligganes og støve. kan altis prøva og se, men du får nok prob me viken viss du beholde di;)

hehe..

ja...va d då..

men...mye ska viken gi for di da? sko nå fått nåken lappar for di...

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viken har nok reservert di for kjøp;) men han va enige me at du konne låna di viss di funka, me tanke på sperr, men vett kje kor lenge du kan låna di, d e opp t viken, me begynne vell kje om så lenge på maskinen hans, men han trenge di jo kje før han e ferdige. men di ligge nå i gangen hos deg;) va oppom for litt si, men va joar som kom ut.

men husk formotstand, har ein ligganes viss du kje har d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viken har nok reservert di for kjøp;) men han va enige me at du konne låna di viss di funka, me tanke på sperr, men vett kje kor lenge du kan låna di, d e opp t viken, me begynne vell kje om så lenge på maskinen hans, men han trenge di jo kje før han e ferdige. men di ligge nå i gangen hos deg;) va oppom for litt si, men va joar som kom ut.

men husk formotstand, har ein ligganes viss du kje har d.

heya..

takk,takk...hehe...følest kje heilt rett men, får nå baretakka å bukka..

ang. at viken ska ha di, e jo heilt greit for min del forsåvidt..

ska bare ha an godkjent sjå BT eg..+ atte blir datasprut på den "skikkelige" maskinen uansett:) å har mg ein liten misstange om atte viken sitt oplegg drive å e litt på vent? hehe..tok ein meg ut på ekrå...bare atte han kjørte ner..eg rygga..

joda, men..

ang. formotstand...den har eg ikkje:/ vettkje kor eg har jort av den eg kjupte av Tor Inge:/...men, e vell bare te å henta?

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kje peiling, men formotstanden står i 940en(trur eg), viss kje så ligge alt inne på verkstede. ti trenge du d?

hehe:P ja, trur nok eg komme t å lera meg å sveisa kanal i nærmaste fremtid;) må bare få hørt me reinert om han kan få målt bilen for han, så får me se om d kan fiksast:P

så blir nok ein liten vent på bygging av grom bil;)

kje vondt meint viken!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kje peiling, men formotstanden står i 940en(trur eg), viss kje så ligge alt inne på verkstede. ti trenge du d?

hehe:P ja, trur nok eg komme t å lera meg å sveisa kanal i nærmaste fremtid;) må bare få hørt me reinert om han kan få målt bilen for han, så får me se om d kan fiksast:P

så blir nok ein liten vent på bygging av grom bil;)

kje vondt meint viken!!;)

hehe...stemme...

naj tenkte egt sko fixan klar ikvell...itte jobb...overtid:S..

for å sei d sånn....e vell egentli sånn...reint fornuftigt lurast å retta an fuste...når viken får ein maskin så flytta på seg...så komme an aldri te å stå iro ittepå;)

Mvh Sølve Mortveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:P stemme;) men må nok mekka nåken bremser og ett godt understell t han, åsså får eg hiva på nåken goe dekk så klare han sikkert å komma seg litt lenger;)

men eg e nå hima eg ikvell, så du kan bare senna meg ein mld, så kan eg komma ner på verkstede, så ser me om me finne d;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider