Gå til innhold

bruke F hjerner, og dyser på FT motor?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

en FT motor går helt fint sålenge den har både F dyser og hjerne. Problemet kommer med ladetrykket. F hjernen vil nok klare å kompansere litt.

 

Så kjør på godkjenning, reduser turbotrykket så mye som mulig og fjern en eventuell trykkmåler før visning.

 

noe slikt eg tenkte ja...

 

den vill jo tross alt fungere, men ikke opp mot ladetrykk...høyt. pga størrelse på dyser osv..

 

 

men har fått lånt meg FT hjerner, og dysene hadde eg jo:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant du ut av nåke igår?

 

 

heia...

 

joda, e ikkje startsperr ialefall:)

men slite litt me atte an tulle på ei dysa...

men tenkte å kikka på d itte jobb idag:) ska kje varr nåke problem d...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen som har forsøkt å kjøre med orginale F bokser og dyser med ettermontert turbo med lavtrykk?

 

Driver og bygger om motorn i 240 min til turbo, det er 90' modell med F motor, men har ikke fått skaffa alle delene enda. Har turbo fra FK liggende, FK dyser og resten av ting og tang, har også skaffa bensinhjerne, men mangler tenningshjernen. Grunnet pengemangel står det litt stille nå, men er jævli hypp på å få bilen i gang, så kan jeg ta neste steg ettervært, og heller kjøre på lavtrykk HVIS det lar seg gjøre da. Vet at orginalboksen til tenning ikke er mappa for turbo, men lavtrykken gir jo bare 0,3. Det er da ikke så mye? Noen som har prøvd dette? kjøre med turbokonv. F motor med orginale dyser og hjerner og ikke høyere enn 0,3 i boost?

- X 94' Ford Scorpio havari

- X 90' Volvo 240

- 91 (92)' Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har forsøkt å kjøre med orginale F bokser og dyser med ettermontert turbo med lavtrykk?

 

Driver og bygger om motorn i 240 min til turbo, det er 90' modell med F motor, men har ikke fått skaffa alle delene enda. Har turbo fra FK liggende, FK dyser og resten av ting og tang, har også skaffa bensinhjerne, men mangler tenningshjernen. Grunnet pengemangel står det litt stille nå, men er jævli hypp på å få bilen i gang, så kan jeg ta neste steg ettervært, og heller kjøre på lavtrykk HVIS det lar seg gjøre da. Vet at orginalboksen til tenning ikke er mappa for turbo, men lavtrykken gir jo bare 0,3. Det er da ikke så mye? Noen som har prøvd dette? kjøre med turbokonv. F motor med orginale dyser og hjerner og ikke høyere enn 0,3 i boost?

 

 

 

NULL problem...

 

hadde ALDRI gidda bekymra meg for det eingong:) men finnest jo alltid di som mener dette er som og banne i kirka...

 

men...ingen problem....

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ett enkelt spm, kva sjer vist eg tar ei fk hjerne på ett f nett? alså ei turbo jerne på en f suge motor?

 

(skall bare teste den, sjå om den fungera)

 

 

sjer vell ikke annet enn at den starter...om det ikke er startsperr...

 

men husk at den er mapper for større dyser, og vill da gå VELDIG magert..så ikke kjør på det:P...men kan jo starte...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår