Gå til innhold

Sentrallåsproblem 520i e34...

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

min er knekt akkurat samme plass som din, helt likt. er også på førerdøren. prøvd også å holde låse motoren i ro og vridde på nøkkelen, og da fungerte låsen slik den skulle.

noen som har demontert denne delen før eller? mye arbeid? dyr?

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet fikset. Var staget som var hoppet ut av hullet sitt ja.. Fikk satt på staget igjen, men det datt av igjen rett etterpå, så jeg begynte å etterforske litt, å så at den "foringa" som skal sitte i hullet staget skal inn i, var glidd ned til enden på staget. Dytta "foringa" opp igjen og staget inn i hullet deretter.. Og vips, så virket plutselig den døra også.. :D

Takk for hjelpen menol-Team Punisher! :)

np! men hvordan fikk du den på igjen? var det ikke litt trangt å jævlig? syns å huske at jeg fikk bare 2 fingre oppi der jeg kjente det. demonterte du noe?

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare dytta den innpå.. Tok av dørtrekket, stakk venstre hånd oppi der mot det staget og hullet, og hadde ei lommelykt og et skrujern i venstre hand som jeg pella med fra det hullet på "baksiden" av døra om du skjønner. Kom godt til via det hullet i døra. er et lite ovalt hull der.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare dytta den innpå.. Tok av dørtrekket, stakk venstre hånd oppi der mot det staget og hullet, og hadde ei lommelykt og et skrujern i venstre hand som jeg pella med fra det hullet på "baksiden" av døra om du skjønner. Kom godt til via det hullet i døra. er et lite ovalt hull der.

akei. får se hva jeg får til en dag det er finvær ;) ya riight, i norge liksom. hehe

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset det festet som hadde knekt nå med et patentbånd av noe slag. Så sjekket jeg om det virket etterpå, men det gjorde det ikke.

Jeg gikk inn og spiste, og skulle prøve igjen etterpå og da funket det!:)

Nå funker det hver gang.

før:

DSC00035-Kopi.jpg

etter:

DSC00043.jpg

BMW 525i

Volkswagen Golf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er meget irriterende å åpne bakdøren for å trekke opp låsen på førerdøren:P

men er patentbåndet sterkt nokk til å holde motoren i ro då? borret du hull i staget oppe då? og kjørte gjennomgående igjennom?

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg borret et hull fra undersiden på staget og festet patentbåndet med en bolt med mutter på undersiden.

her borret jeg:

DSC00035-borr.jpg

dette patentbåndet skal være sterkt nok ja. vet ikke hva slags type det er da, fant det bare i garasjen. Måtte bøye det med tang:)

Motoren satt dønn fast etterpå.

BMW 525i

Volkswagen Golf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har samme prob på e39'en min. Førerdøra låser seg ikke alltid opp eller igjen med sentrallåsen, men den funker nesten alltid med nøkkel i døra. Har også prob med vindusåpnerne fra førersia, noen ganger funker noen av vinduene derfra, andre ganger ingen , og noen ganger alle.. Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei! jeg har noe av det samma problemet. Etter bilen har vært på værksted så har vi jeg kommet til at det siste problemet er på passasjerdøra.

Dem sa det var motoren i døra som ikke fungerte ved at den ikke gikk fram og tilbake,jeg sjekket det selv og den gikk fram og tilbake, den virket. prøvde også en ny motor, den fungerte også.

Jeg gikk tilbake til værkstedet og fikk pengene tilbake for motoren.

MEN

Feilen er at:

Jeg kan låse alle dørene unntatt passasjerdøra, passasjerdøra må låses manuelt utenifra med nøkkel eller ved å dytte pinnen ned innenifra.Passasjerdøra følger ikke etter i "sentral- LÅSING", jeg kan se pinnen prøver å bevege seg men kommer ikke lenger enn 2 mm.

Men jeg kan låse OPP alle dørene inkl. passasjerdøra via

sentrallåsen.(vri om 2 ganger først)

Jeg må vri om nøkkelen 2 ganger etter som alle låsepinnene spretter en gang opp og ned igjen først.

Så ser jeg noe om at man stikker handa opp bak der staget som skal hektes på motoren kommer i fra ?

At det er noe som skal hektes på baki der?

Er veldig vanskelig å komme til har jeg merket.

Er veldig ny på biler og sånn men hadde vært fint med litt hjep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider