Gå til innhold

Datasprut

Ranger emnet


Volvojinta

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jupp:9 men står for tida da..bytta kam, og etter det fant jeg ikke gnisten igjen, så da blei det bytting til EDIS(ford fordelerløs) men så kom vinter,kulde, vind og alt det som ødelegger! så da har jeg tatt det veldig med ro over vinteren.. ikke så morro å holde på med ledninger når det er blå grader!

 

er et par med 240'er og som kjører ms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du LH2.4 er da ikke datasprut nødvendig før du skal ha 450+ hk.

lh2.4 er faktisk veldig program vennlig og enkelt å omprogramere og klarer data flyt og info til det.

finnes flere firmaer som gjør dette.

klart du kan kjøre fordelerløst ved siden av.

Men MS er et godt billig alternativ.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da like vanskelig å mappe atronic som ms da for en som er helt grønn på området. btw er ikke så vanskelig å få starta den og få den sånn tålig kjørbar. leste manualen og mekka sammen jeg og en kompis og fikk grovmappa bilen (mappa ikke noe tenningskurve som jeg kansje skulle justert litt opp) :p og sjikkelig mappa siden (ikke helt ferdi da noen ventilstyringer tok kvell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har noe peil på dette selv hadde jeg heller gått for chip...

Eller Autronic SM4 om du har råa..

 

Skal nok ikke begynne å koble det selv, kjenner en som har gjort det på ett par 240`r, bla broren min sin..

Har Viking chip liggende som skal i når bilen blir tatt ut til våren (litt usikker på om den er chippet fra før eller ikke), men hadde vært gøy me datasprut også.. :)

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke begynne å koble det selv, kjenner en som har gjort det på ett par 240`r, bla broren min sin..

Har Viking chip liggende som skal i når bilen blir tatt ut til våren (litt usikker på om den er chippet fra før eller ikke), men hadde vært gøy me datasprut også.. :)

 

Hadde ikke giddi om du ikke sikter etter mye effekt..

Det MS sprutet er så elendig å justere å få til å funke at det får en chip til å virke hypermoderne... Du får motorn til å gå med det, men det blir alldri bra azz, den hakker å går, det er ikke lagt noenting fra levrandør i å få det til å funke.. Er en grunn til at det koster 2 lapper for å si det sånn... Hadde det vært gromt hadde det kosta mye mer, det får Haltech til å være gromt, det sier litt...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi om du ikke sikter etter mye effekt..

Det MS sprutet er så elendig å justere å få til å funke at det får en chip til å virke hypermoderne... Du får motorn til å gå med det, men det blir alldri bra azz, den hakker å går, det er ikke lagt noenting fra levrandør i å få det til å funke.. Er en grunn til at det koster 2 lapper for å si det sånn... Hadde det vært gromt hadde det kosta mye mer, det får Haltech til å være gromt, det sier litt...

 

jaaavel? hva er det egentlig som er så dårlig med ms? at du aldri har vrt borti en orntli mappa? ingen sprut mapper seg selv, ikke engang autronic, knapper må trykkes, og verdier må justeres, og så lenge prossessoren og det i ms'en er så "bra" som det er, så er det ingenting som egentlig tilsier at det skal være så dårlig.. prisen er mye grunnet komponentene som er brukt, men en motstand er en motstand, enten den blir laga for å stå i et datasprut, eller for å bli levvert til industrien, den koster bare en brøkdel.. og sånn er det med alt det andre og.. hele ms'n kunne en ha plukka ut fra ELFA katalogen om en hadde gidda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaavel? hva er det egentlig som er så dårlig med ms? at du aldri har vrt borti en orntli mappa? ingen sprut mapper seg selv, ikke engang autronic, knapper må trykkes, og verdier må justeres, og så lenge prossessoren og det i ms'en er så "bra" som det er, så er det ingenting som egentlig tilsier at det skal være så dårlig.. prisen er mye grunnet komponentene som er brukt, men en motstand er en motstand, enten den blir laga for å stå i et datasprut, eller for å bli levvert til industrien, den koster bare en brøkdel.. og sånn er det med alt det andre og.. hele ms'n kunne en ha plukka ut fra ELFA katalogen om en hadde gidda

 

Det er jo ikke lagt to røde øre i brukervennlighet, helt sinnsykt tungt å mappe, vondt å få motoren til å gå pent å treffe alle lambda punkter... Greit at komponentene ikke koster mer enn det å det... Men en ting de som driver med MS ikke har hørt om er utviklig, derfor koster det slikk og ingenting, men det fuker like bra som det koster... Det er ikke no dyrere komponenter i et Autronic sprut sikkert, men utviklinga der er jo formidabil ifrhold til MS...

Du får meg ikke til å tru at det er komponentprisen i boksen til MS som drar prisen ned, hadde det liggi like mye utvikling bak MS som Autronic hadde de tatt mer betalt for det å.. De driver jo ikke med veldedighet dem heller...!

Er en grunn til at alle de store gutta ikke kjører sprut som MS... Det er for det ikke funker, det honkler å går sånn ca.. Men det er for dårlig når det er snakk om litt mer effekt enn i en Stratton 5,5...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi om du ikke sikter etter mye effekt..

Det MS sprutet er så elendig å justere å få til å funke at det får en chip til å virke hypermoderne... Du får motorn til å gå med det, men det blir alldri bra azz, den hakker å går, det er ikke lagt noenting fra levrandør i å få det til å funke.. Er en grunn til at det koster 2 lapper for å si det sånn... Hadde det vært gromt hadde det kosta mye mer, det får Haltech til å være gromt, det sier litt...

 

Tja vil ha så mye effekt som jeg kan få (les:har råd til), en chippa bil bare går jo ikke så fryktelig bra..

 

Broren min kjører me MS sprut i 240`n sin han og det funker knall det...

Har du prøvd det selv egentli siden du er så negativ til det?

 

Prisen har sikkert noe me at det ikke er så kjent som Haltech og de andre kjente merkene, spørs om noen hadde kjøpt det om det hadde ligget på samme pris som de kjent merkene når det kom ut og ingen viste hvordan det var..

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lagt to røde øre i brukervennlighet, helt sinnsykt tungt å mappe, vondt å få motoren til å gå pent å treffe alle lambda punkter... Greit at komponentene ikke koster mer enn det å det... Men en ting de som driver med MS ikke har hørt om er utviklig, derfor koster det slikk og ingenting, men det fuker like bra som det koster... Det er ikke no dyrere komponenter i et Autronic sprut sikkert, men utviklinga der er jo formidabil ifrhold til MS...

Du får meg ikke til å tru at det er komponentprisen i boksen til MS som drar prisen ned, hadde det liggi like mye utvikling bak MS som Autronic hadde de tatt mer betalt for det å.. De driver jo ikke med veldedighet dem heller...!

Er en grunn til at alle de store gutta ikke kjører sprut som MS... Det er for det ikke funker, det honkler å går sånn ca.. Men det er for dårlig når det er snakk om litt mer effekt enn i en Stratton 5,5...

 

 

Sier en som TYDELIGVIS IKKE har peiling på hva han snakker om....

Om du har problemer med å få MS´en til å gå reint er det dine kunskaper det skorter på.... Brukervenligheten er det absolutt ingenting å si på.... Greit at man har flere muligheter og alternativer på MS´en på autronic... men det gjør det ikke til et vanskeligere sprut...

Og når det gjelder utvikling ville jeg iallefall ikke snakket så høyt!!!! Da har du tydeligvis ikke satt deg in i hva som foregår.... Ganske sikker på at det er flere og bedre utviklere som jobber med MS en med Autronic.... Du kan kansje si meg hvilke utvikling Autronic har hatt de siste 4-5 årene som har gått fra sm2 til sm4????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår