AC^ Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Nå har han heller sikkert ikke satt seg ned og gjort seg like kjent med MS som andre systemer heller. Det har jo alt og si. Nå er vel strengt tatt heller ikke han i målgruppen for MS heller. Det er jo utviklet som et basic sprut som først og fremst skal være billig Er vel ikke så veldig mye å bruke tid på heller kansje.. Mapper Haltech, Motech osv.. Men de som har MS har vel sikkert ikke prøvd Autronic så dem veit vel heller ikke hvor stor forskjellen er... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 du kan ikke si at et sprut er dårlig fordi VS ikke greier mappe det skikkelig!? +gi han 15biler på rappen som skal være 100%, så knoter han sikkert litt med de første, men så går det faen på løpende bånd etterpå, akkurat som med autronic og de andre større merkene! hva er det egentlig som er så dårlig med ms da? hva er det som gjør at det er så vanskelig å mappe kontra autronic f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 du kan ikke si at et sprut er dårlig fordi VS ikke greier mappe det skikkelig!? +gi han 15biler på rappen som skal være 100%, så knoter han sikkert litt med de første, men så går det faen på løpende bånd etterpå, akkurat som med autronic og de andre større merkene! hva er det egentlig som er så dårlig med ms da? hva er det som gjør at det er så vanskelig å mappe kontra autronic f.eks? Han greier jo å mappe det, men resultatet blir ikke bra.. Og du må sitte å justere 3 ganger så lenge... Motorn treffer jo ikke lambdapunktene etter endt justering engang.. Synes det ikke noe logikk i det mtp hvordan software'n osv er laget rett å slett... Det er ikke vanskelig, det er tidkrevende, klønte lagd.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Har kjørt X antall 740`r og 940`r som har vært chippa og det går greit men ikke noe mer enn det... Sorry!Trur min er chippet også har bare ikke vært inni å sjekka.. hehe........... men med riktig chip større snurre, kjøler og div mods så går det bra nok. legg heller pengene i turbo osv i stede for datasprut på den bilen din er min mening. ikke noe problem med div mods å bremse 300hk med chip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 hehe........... men med riktig chip større snurre, kjøler og div mods så går det bra nok. legg heller pengene i turbo osv i stede for datasprut på den bilen din er min mening. ikke noe problem med div mods å bremse 300hk med chip njæææ... kostanden alt i alt er ikke langt unna et sprut. sjikkeli turbo må du ha uanz. Ac^: virka ikke så vanskelig når nm-performance mappa bilen til en kompis med MS. riktinok ikke monstergromm motor men gikk meget kjapt. er ikke tungvindt hvis du kan softwaren. syns selv det var meget lett og sette opp og få start og mappinga jeg gjorde gikk sånn tålig greit men var ALT for snill på tenninga. hadde ikke helt de store kunskapene på området akkurat da. har ikke prøvd noe annet sprut enda så jeg aner ikke forskjellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 njæææ... kostanden alt i alt er ikke langt unna et sprut. sjikkeli turbo må du ha uanz. Ac^: virka ikke så vanskelig når nm-performance mappa bilen til en kompis med MS. riktinok ikke monstergromm motor men gikk meget kjapt. er ikke tungvindt hvis du kan softwaren. syns selv det var meget lett og sette opp og få start og mappinga jeg gjorde gikk sånn tålig greit men var ALT for snill på tenninga. hadde ikke helt de store kunskapene på området akkurat da. har ikke prøvd noe annet sprut enda så jeg aner ikke forskjellene. Nei, det er som jeg sier.. Du må prøve forskjellen så hadde du skjønt hva jeg snakker om... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 hehe........... men med riktig chip større snurre, kjøler og div mods så går det bra nok. legg heller pengene i turbo osv i stede for datasprut på den bilen din er min mening. ikke noe problem med div mods å bremse 300hk med chip Større turbo og intercooler blir det uansett om det blir datasprut eller ikke, turbo`n er filler og cooler`n tåler jo ikke mye... Er forresten aldri noe som går bra nok i lengden.. =) Man vil alltid ha meeeerrrr... Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Større turbo og intercooler blir det uansett om det blir datasprut eller ikke, turbo`n er filler og cooler`n tåler jo ikke mye... Er forresten aldri noe som går bra nok i lengden.. =) Man vil alltid ha meeeerrrr... er med på den at mye vil ha mer ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Nei, det er som jeg sier.. Du må prøve forskjellen så hadde du skjønt hva jeg snakker om... hvis ms er såååå gærent da må jo autronic være kjempe simpelt (type barnehage). er desverre ikke helt eni på at ms er så tongvindt nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Har kjørt X antall 740`r og 940`r som har vært chippa og det går greit men ikke noe mer enn det... Sorry!Trur min er chippet også har bare ikke vært inni å sjekka.. Da kan ikke trykket ha vært skrudd opp nok på de bila altså ;) Er nok ikke sprutet du har å utsette ting på her, er større turbo evt. du trenger.. Personlig synes jeg det går mer en bra nok med rundt 1 bar på orginal turbo med 3" eksos, filter og litt freskere kam en t-kammen. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Da kan ikke trykket ha vært skrudd opp nok på de bila altså ;) Er nok ikke sprutet du har å utsette ting på her, er større turbo evt. du trenger.. Personlig synes jeg det går mer en bra nok med rundt 1 bar på orginal turbo med 3" eksos, filter og litt freskere kam en t-kammen. Tja, har liggi på alt fra 1-1,4 bar så jo har nok vært skrudd opp litt... Kjører på ca 1 bar på min me orginal turbo, 3" eksos og filter, går greit men langt ifra bra nok.. :) Må ha noe større turbo ja, og intercooler skal man tørre og lade noe mer enn 1 bar.. Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 når tør asfalt blir som is, da er det sprekt nok(med ok dekk selvfølgelig) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius__ Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 når tør asfalt blir som is, da er det sprekt nok(med ok dekk selvfølgelig) hehe enig der. noe serlig mer trenger ikke jeg på bruksbilen min. 1 og 2 er bare å glemme for å si det slik. og det er med 225 dekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Nei, det er som jeg sier.. Du må prøve forskjellen så hadde du skjønt hva jeg snakker om... Fordommer er greit å ha, men ikke kom å si at det ikke går ant å få det til å funke... For det er bare tull.... Har prøvd forskjellen, og ja det er forskjell... Det skulle da bare mangle... MS kan ikke måle seg med Autronic i den forstand, men det er da heller ikke meningen! MS er et BILLIG sprut som er laget på gutterommet.... Laget for dem som vil ha sprut men ikke vil betale så mye for det! Et ferdig oppkoblet MS2 med CDI tenning koster meg rundt 5K.. Så at kostnadene kommer ut på ett er heller ikke sant! Har selv koblet en del Ms sprut nå, og gjennomsnittlig tid for montering og ferdig mappet ligger vel kansje på rundt 2-3kvelder.... Ikke noe lengre en på de bilene jeg har montert Autronic på. Men uansett... Vi må ha lov å ha forskjellige meninger, og vi har alle forskjellige erfaringer og syn på ting... Jeg mener mitt utifra MINE erfaringer og ikke VS eller KRB sine eller hvem som helst for den del! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Fordommer er greit å ha, men ikke kom å si at det ikke går ant å få det til å funke... For det er bare tull.... Har prøvd forskjellen, og ja det er forskjell... Det skulle da bare mangle... MS kan ikke måle seg med Autronic i den forstand, men det er da heller ikke meningen! MS er et BILLIG sprut som er laget på gutterommet.... Laget for dem som vil ha sprut men ikke vil betale så mye for det! Et ferdig oppkoblet MS2 med CDI tenning koster meg rundt 5K.. Så at kostnadene kommer ut på ett er heller ikke sant! Har selv koblet en del Ms sprut nå, og gjennomsnittlig tid for montering og ferdig mappet ligger vel kansje på rundt 2-3kvelder.... Ikke noe lengre en på de bilene jeg har montert Autronic på. Men uansett... Vi må ha lov å ha forskjellige meninger, og vi har alle forskjellige erfaringer og syn på ting... Jeg mener mitt utifra MINE erfaringer og ikke VS eller KRB sine eller hvem som helst for den del! Nei, sier mine meninger jeg å... Men kjenner dem jo lovlig godt iogmed at jeg er mekanikker for Kai... =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.