Gå til innhold

Nytt filter / "Induction kit"

Ranger emnet

akselrv

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg kjøpte nylig en slik fra ebay:

http://cgi.ebay.com/PEUGEOT-106-205-206-306-406-AIR-INDUCTION-FILTER-KIT-CC_W0QQitemZ160170219989QQihZ006QQcategoryZ36680QQcmdZViewItem

Men hva gjør jeg nå? Er en komplett nybegynner. Har en idé om hvor den skal være, men aner ikke hvordan/hvor det skal festes..

Noen som har noe bilder/guider og lignende som kan forklare? Hehe..

Jeg har en Peugeot 106 xsi 1992 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du helt sikkert må gjøre er å ta ut den orginale luftfilterboksen.

Så setter du det nye filtere rett på innsugsslangen, med luftmassemåleren i mellom :)

Okay.. Jeg må altså ikke klippe noe av det gamle røret som leder luften inn i bilen?

Og hva skjer om jeg plasserer den måleren feil? Kan jeg ødelegge bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Jeg må altså ikke klippe noe av det gamle røret som leder luften inn i bilen?

Og hva skjer om jeg plasserer den måleren feil? Kan jeg ødelegge bilen?

Nå skal det sies at jeg ikke kjenner biltypen din.

Men jeg tror ikke du klarer å montere måleren feil, hvis du evt gjør det vil bilen din gå merkbart dårligere og ujavnt. Da vet du ihvertfall hva som er galt :P

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er nok der filteret sitter. men det du kan gjøre som er enkelt å greit uten å tulle med noen ledniger er følgende.

hvis jeg ser riktig ser det ut som om røret har en skjøt rett ved batteriet?

hvis du tar av den delen som går derfra og frem mot grillen kan du prøve å sette filteret der.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller om det går an å ta av fleksi slangen?

Det ser ut som skjøter ja, men de er nok smeltet sammen på fabrikken.. Alt er en del.

P.s. Fant et bilde av samme bil med et sånt induksjonssett. (Ikke nøyaktig samme type, men likevel). Filteret er i den karbonboksen, tror jeg. Kan dette forklare en del? :)

http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/5528/limit/recent

Lenke til kommentar
Del på andre sider