Gå til innhold

Noen som har en 2003 -> V70R?

Ranger emnet

GMV

Anbefalte innlegg

Løp å kjøp!

Neida, er vel rimelig gode biler dette. Eneste jeg veit er at fordelings kassa (eller hva den nå heter) ikke er av topp kvalitet og har en tendens til å ryke. Ellers er endeledda til stabstaga noe som ryker i ny og ne.

Sjekk uannsett nøye før kjøp og styr unna åpenbart hardt kjørte eksemplarer.

Lykke til!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det mest latterlige jeg ser når jeg ser eks. en annonse for en V70R:

pent kjørt

eid av eldre mann/kvinne

1. hvem betaler en halv mill ekstra for en R utgave dersom man ikke veit hvor gassen er?

2. *kremt* kom ikke her å si at eldre mann/kvinne betyr fint kjørt. de gamle er fortsatt eldst.

har inntrykk av at de fleste slike kraftige biler er til dels hardt kjørt, men det er jo noe de skal tåle, det store problemet med en turbobil/tubodiesel er bånn gass fra 1.sek i 20minus. det er jo drepen for motor/automatkasse selv om det ikke viser med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at folk som kjøpte disse bilene ny var ute etter det "lille ekstra", men behøver vel ikke være hardt kjørt for det.

Finnes vel de som kjøpte disse bilene av komfort hensyn også.

Fordelingskassa er vel bare et problem på den eldre typen R?

Den har jo ett helt annet AWD system.

Jeg har jo allerede det gamle V70 karosseriet, og da frister det mer med en R av siste modell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å drepe gleden, men har skifta den fordelingskassa på en nesten ny V70 awd den gangen jeg jobba på volvo. Er nok en aldri så liten svakhet der.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider