Gå til innhold

Noen spørsmål ang turbo på de forskjellige bilene..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har havarert min garret t3 turbo, å har en kjenning som har en turbo fra vw golf tdi. Ikke golf 3.. Uansett, noen som veit om denne turboen passer på manifolden min? (T3) Hvis ikke, noen som har ei liste over biler som har turboer som passer? Veit at saab 900 passer. Er derfra jeg har fått turboen..

 

Har ei liste over biler med KKK turboer, men stod lite der igrunn..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Golf 3? Golf 2 med TDK da sikkert. De turboene er knøøøttsmå... For det første har den en halvliter mindre volum enn Boforsen din, for det andre er det ikke rare ladetrykket på de Golfene. Så den er ikke noe å satse på. Burde ikke være problem å få tak i en T3 vel? TB0313 du har?

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger som sagt ikke rare greiene.. Skal ikke lade mer enn max 0.6.. :p

 

Saken er jo den at jeg kunne få den turboen fra golfen gratis om jeg ville ha den, og siden jeg ikke har penger ellernoe (arbeidsledig), er det eneste utvei da jeg ikke kan få kjøpt en annen turbo med det første..

 

Er ikke helt sikker på hva den heter den jeg har.. Er ihvertfall en garret t3 fra saab 900..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet volvo har ja, men der fikk jeg ihvertfall 2 biler til.. :p

Uansett, hadde håpet den turboen fra den golfen har t3-flens, da jeg er rimelig fattig for øyeblikket.. :p

 

 

Husk at 0,6 bar med en liten turbo fra diesel er mye mindre luft enn 0,6 bar fra en T3. Denne dieselturboen vil spoole opp omtrent på tomgang på en Golf 1,8L 16v og vil kun henge med til ca 4000 rpm

 

Ikke sikkert at det er T2 flens, noen har vel KKK turbo også, men de har vel K14 flens?

 

Dieselturboen er dessuten ikke bygd for å tåle like mye varme som bensinturboene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så du mener at om jeg finner en dieselturbo med t3-flens vil den ikke henge med til mer enn 4000rpm?

 

Er det ikke stortsett bare WG'en som er forskjellig fra diesel til bensinturboer..?

 

Har sett mange svensker som kjører med varebilturboer, og de følger med hele veien på en motor med alt fra 2-400hk..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 turbo er bolt on på golf 2 td motorer.. gjort det selv og det fungere utmerket! fungerer mye bedre enn med orginal turbo (noe jeg har liggnende)
Nå blir det en helt annen sak å montere en bensinturbo på en dieselmotor enn omvendt.. bensinturboer tåler mer varme,etc..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det en helt annen sak å montere en bensinturbo på en dieselmotor enn omvendt.. bensinturboer tåler mer varme,etc..

 

ja det er klart! men bare nevnte det sånn at visste det..

 

har ikke mulighet til å få sjekke det siden jeg ikke bor der bilen står desverre.. men vis det hjelper så kan du jo finne ut hvilken flens s4 turboen har. det er vel en k24 eller 26 vis jeg ikke husker feil.

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er klart! men bare nevnte det sånn at visste det..

 

har ikke mulighet til å få sjekke det siden jeg ikke bor der bilen står desverre.. men vis det hjelper så kan du jo finne ut hvilken flens s4 turboen har. det er vel en k24 eller 26 vis jeg ikke husker feil.

 

k26 mener jeg det er.

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Ja, får se på det.. Tror ikke JEG kommer til å merke noen forskjell om jeg har bensin eller diesel turbo.. Den motoren jeg skal ha turbo på, skal ikke kjøres så ufattelig hardt at alt gløder nedi der, samt ladetrykket blir på rundt 0.5-0-.6..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår