Gå til innhold

Noen spørsmål ang turbo på de forskjellige bilene..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Ah. Ja, får se på det.. Tror ikke JEG kommer til å merke noen forskjell om jeg har bensin eller diesel turbo.. Den motoren jeg skal ha turbo på, skal ikke kjøres så ufattelig hardt at alt gløder nedi der, samt ladetrykket blir på rundt 0.5-0-.6..

 

 

Så du mener også da at de som setter GT3071 på A4 1,8T'n sin ikke kjenner forskjell på om de kjører med 0,6 med orginal K03 og 0,6 bar med GT3071'n?

 

Er vel til og med bedre å kjøpe "ebay" turbo til rundt tusenlappen en dieselturbo

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet ikke hva jeg mener egentlig.. Har som sagt ikke altfor stor peiling ang diesel og bensinturboer, men virker ihvertfall logisk i mitt hode.. :p 0.6 bar, er jo 0.6 bar vel?

Er vel samme saken ang hva som er lettest av 1kg bomull og 1kg stål.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet ikke hva jeg mener egentlig.. Har som sagt ikke altfor stor peiling ang diesel og bensinturboer, men virker ihvertfall logisk i mitt hode.. :p 0.6 bar, er jo 0.6 bar vel?

Er vel samme saken ang hva som er lettest av 1kg bomull og 1kg stål.

 

høres logisk ut ja, men er ikke slik det fungerer. En større turbo flytter kaldere luft. Den er "effektivere" i komprimeringen, og dermed blir det mindre oppvarming av luften. Kaldere luft tar mindre plass, så selv om trykket mellom turboen er 0,6 bar, er det mer oksygen med en større turbo. Og det er bensin og oksygen som trengs, ikke luft, som jo inneholder mer enn bare oksygen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel til og med bedre å kjøpe "ebay" turbo til rundt tusenlappen en dieselturbo

Har målt noen "Ebay T03/T4-hybrider"...de består i de fleste tilfeller av K27-komponenter på kompressorsiden,og K26 6- eller 8cm² eksoshus. Mer eller mindre bolt on,med andre ord. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1, det der var et avansert innlegg for min del.. :p

 

Uansett, konklusjonen er at det IKKE funker med dieselturbo på en bensinmotor..?

Det kan funke,hvis den ikke går grisevarmt. Men du bør isåfall prøve å få tak i en fra en dieselbil med mer volum enn bensinmotoren den skal på,siden en 2.5 turbodiesel ofte ikke varver mer enn 5500 rpm,og en 2-liter bensin varver kanskje 7K. De må grovt sett flytte samme mengde luft per minutt,dvs motorvolum + rpm = likt per minutt. Da lever den nok en stund. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Så om jeg f.eks finner tak i en turbo fra en ellerannen 3.0l diesel, funker den på min 2.1l bensin om jeg har forstått deg rett..?
Jepp,eller en 2.5TDI eller så. Er den fra en 3-liter kan eksosdelen være diger,og litt lei å dra igang...men våkner den,leverer den ihvertfall.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår