Gå til innhold

Noen spørsmål ang anlegget i min bil..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en bmw 520 e34 med litt anlegg i..

Har to slike foran nede ved gulvet/pedalene. Altså en på hver side av bilen.

http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO937&Language=ENG&Country=US&Region=USA&cat=MEL&ser=GTS

Samt 2 slike i hattehylla:

http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO937&Language=ENG&Country=US&Region=USA&cat=MEL&ser=GTS

Er i tilegg 2 mindre høytalere i hattehylla på 150 watt. 4"/5 1/2"

De bak blir drevet av:

http://www.amazon.com/dp/B000FW3VCM?smid=A9B09ZK9BZJQ6&tag=dealtime-ce-feed-20&linkCode=asn

Og de foran blir drevet av:

http://www.amazon.com/gp/product/B000FW3VCM/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&seller=

Det jeg da lurte på, er om disse forsterkerene klarer å drive høytalerene fullt ut..

Lurte også på hvilken subwoofer som er å anbefale til dette anlegget.

Må jo spille ca like fint og høyt som disse høytalerene gjør fra før. Har en JBL 1000W 12" sub i kasse baki nå, og den har jeg "jallakobla" via y-ledd fra signalkabelen til høytalerene og inn til forsterkeren på subben, da det jeg ikke orket å legge opp ny signalkabel bare for test.

Begge forsterkerene har bare en linjeinngang hver, derav y-leddet og splittet signal.

Det som er problemet nå, er at jeg syns det slår lite, samt at subben ikke følger like godt med som høytalerene.. Kunne tenkt meg 2 * 12" som jeg fikk plassert bak bakseteryggen, men da jeg ikke har så veldig mye peiling på bilstereo, spør jeg her. :)

Håper på svar. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkeren har nok effekt til å få liv i høytalerene dine i hvertfall. men det har du sikkert hørt..

med mer effekt på forsterkerene vil du kunne spille høyere og med mer kontroll, men er du fornøyd med lyden som kommer ut av dem, så er det ingen grunn til å bytte.

hvilken forsterker har du brukt til å teste subben med?

gir denne nok effekt?

hvilken subb har du?

har du stål bak bakseteryggen?

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er god lyd i høytalerene i bilen ja, men ikke så veldig god lyd på veldig høyt volum.. Men er ikke skurr ellernoe.. Lyden blir mindre konsentrert på en måte..

Har en blaupunkt 650watts 4kanals forsterker som driver subben nå. Har brukoblet subben.

Er ikke stål bak bakseteryggen nei.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på veldig høyt volum vil nok høytalerene dine vrenge litt og det lager ulyd. skarpe s'er og litt grøtete i høye frekvenser er vanlig ved litt lite effekt.

i tilegg vil spenningen til forsterkerene dine halveres ved bruk av y-ledd som gjør at de må jobbe dobbelt så hardt for å "lage" samme lyd som uten y-ledd..

forsterkeren til subben din er nok også litt liten.. hvor mye WRMS leverer den brokoblet?

riktig kasse og plassering har jo også "alt" å si for å få go lyd i en sub

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det med y-ledd, men høytalerene har vært sånn før jeg satte inn subben også..Dem vrenger seg ikke nei, høres bare ut som om dem ikke får nok effekt fra forsterkere.. :p

Vet ikke hvor mange wrms forsterkeren til subben er nei. Står bare 650watt på den.

Har plassert den der jeg syns det var best lyd nå.. Kassen følgte med elementet, så den burde vel være riktig..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det med y-ledd, men høytalerene har vært sånn før jeg satte inn subben også..Dem vrenger seg ikke nei, høres bare ut som om dem ikke får nok effekt fra forsterkere.. :p

Vet ikke hvor mange wrms forsterkeren til subben er nei. Står bare 650watt på den.

Har plassert den der jeg syns det var best lyd nå.. Kassen følgte med elementet, så den burde vel være riktig..?

Sjekk sikringene så kan du få en pekepinn på hvor mange watt den ihvertfall ikke klarer:thumb

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... brokoblet suben ja, åssen får man til det tro??

Og en 4kanals forsterker er vel ikke spes egnet til en sub ;)

Få på plass skikkelige kabler, og skikkelig kobling, samt en ny forsterker til sub, så blir det nok bra.

Du bør også kjøre høypassfilter på resten av høyttalerene, men det gjør du kanskje alt?

Har brokoblet forsterkeren da...?

Uansett, 4kanaleren har egen ut/inngang for sub, så den er ihvertfall LITT beregna for sub.

Skal legge opp nye kabler ja.

Kjører allerede høypassfiltre ja.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider