Gå til innhold

Kranglete gasserturbo på volvo 240!

Ranger emnet


LRD-Bakke

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi driver å rigger istand noen isbiler her nå.

 

Dette er en b23a bunndel med ettermontert turbo. Starter og går fint. Men da vi tester den og drar den skikkelig ut på turtall så kutter den, den stopper ikke men detter helt ned på turtall.

 

Så tar det en 3-4 sec før den kommer igjen. Det som også er merkelig at når vi tester den, så kutter den på akkurat den samme bakkekulen i løypa, kutter også i det vi drar den ut på 2 og skal putte 3. Kan godt hende dette er tilfeldig, men det virker litt merkelig.

 

Tenkte at det kunne være dårlig kontakt noe sted, men har sjekka over en god del.

 

Noen som har noen tips vi kan sjekke? Kan tenningsmodulen skape slike problemer? Den har vært helt i orden, bare plutselig dukket opp.

 

Mvh Ole Martin Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det R-sport bensinpumpe med 3 nipler på den?

 

 

nei det er orginal besinpumpe, så den tanken med at den får for lite bensin har også slått meg.

 

Dette er bilen til en kompis av meg, og han sier den var i orden før. Så er litt usikker. Skrudde opp den solex trykkgassern, men fant ikke noen dyser å skru ut som i en vanlig forgasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa leverer nok bensin helt til motoren får såpass belastning at den trenger mer bensin. Motoren har så mye belastning i slutten av 2.gir, begynnelsen av 3. :) Elektrisk pumpe kan være alt mulig mellom himmel og jord. Så lenge pumpa leverer greit nok. Trykket justerer du jo med en justerbar BTR.. Se forresten autodb/finn.no. Er endel AT-kit der. Blant annet mek. bensinpumpe.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa leverer nok bensin helt til motoren får såpass belastning at den trenger mer bensin. Motoren har så mye belastning i slutten av 2.gir, begynnelsen av 3. :) Elektrisk pumpe kan være alt mulig mellom himmel og jord. Så lenge pumpa leverer greit nok. Trykket justerer du jo med en justerbar BTR.. Se forresten autodb/finn.no. Er endel AT-kit der. Blant annet mek. bensinpumpe.

 

 

jaja skjønner det, men om det var pumpa som var problemet så skulle den vel ikke bare kuttet helt som denne gjør ? skulle vel heller juksa idet man drar den helt ut på 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår