Rabagast1 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Hehe nei i overkant dyrt ja.. Men det skulle stemme, ca 20 hk + med chip.. Men det er var dyrt :p Nei, satser på senk, R-fanger og fete felger :D Og nye bilder kommer så fort bilen er i hus! :D:D Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Da var bilen i hus, og jeg er meget fornøyd. Innvendig ser den omtrent ny ut. Lakken er kjempefin, og den går fint. Det er da et par småting jeg lurer på. Den lille skjermen i dasjbordet, der klokka og gradstokken er, skal den være lys i? For det er det ikke til meg. En annen ting er hornet. Er det svært lavt på disse bilene? Jeg føler at man nesten må ligge på panseret for å høre det.. Kan det være en av de kompressorene eller hva det er som er gåene? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Da var bilen i hus, og jeg er meget fornøyd. Innvendig ser den omtrent ny ut. Lakken er kjempefin, og den går fint. Det er da et par småting jeg lurer på. Den lille skjermen i dasjbordet, der klokka og gradstokken er, skal den være lys i? For det er det ikke til meg. En annen ting er hornet. Er det svært lavt på disse bilene? Jeg føler at man nesten må ligge på panseret for å høre det.. Kan det være en av de kompressorene eller hva det er som er gåene? Det er ikke kompressorhorn på bilen din, men hornet ditt er likevel ikke friskt. Muligens kan en kontakt være korrodert. Alternativt er du bortimot døv :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Neida jeg hører finfint :P Vel, jeg tenkte da på en av de durtene bak grillen :) Anyways, får sjekke kontaktene i morra, skal gjøre meg litt kjent i motorrommet :D Hva med lyset i konsollen? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Neida jeg hører finfint :P Vel, jeg tenkte da på en av de durtene bak grillen :) Anyways, får sjekke kontaktene i morra, skal gjøre meg litt kjent i motorrommet :D Hva med lyset i konsollen? Det skal selvsagt være mulig å se hva klokka er selv i mørket... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Det skal selvsagt være mulig å se hva klokka er selv i mørket... Jeg kjenner til andre biler der dette ikke er standard :p Men da må jeg altså ut med dasjen for å bytte pære? Fankern :p Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Forresten, er ikke kravene for xenon i nærlys at det skal være automatisk lysnivåregulering, og lyktespylere? For jeg ser at automatisk lyktejustering er ikke noe 850 har.. Unntatt de som har det som ekstrautstyr.. Og jeg er ganske heldig, for bilen min er stinn av sånt, inklusive justering på nærlyktene :) Har jeg da lov til å bruke xenon all over? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Forresten, er ikke kravene for xenon i nærlys at det skal være automatisk lysnivåregulering, og lyktespylere? For jeg ser at automatisk lyktejustering er ikke noe 850 har.. Unntatt de som har det som ekstrautstyr.. Og jeg er ganske heldig, for bilen min er stinn av sånt, inklusive justering på nærlyktene :) Har jeg da lov til å bruke xenon all over? Har du automatisk lyktejustering? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Stemmer ;) Ljusviddsreglering (extra utrustning) :D Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Veldig pen bil! :) Det er jo ikke den verste motoren du har skaffet deg da :) En god arvtager ja :) Ifølge Wikipedia ihvertfall så er jo 850 avløseren til 240 :P Ser det jo på f.eks tank -og tempmålerne i dash`en, hehe! Litt tøft da ^^, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Stemmer ;) Ljusviddsreglering (extra utrustning) :D Men ja jeg spør også, har du AUTOMATISK lysnivåreg, eller at du kan justere "automatisk" via knapp inne i bilen? Jeg har aldri hørt om helautomatisk på 850 men hvis du har det så finnes det jo sikkert :) Men spørsmålet er da om den er kjapp nok til å justere opp og ned for å takle xenon-krav. Sikker på at du ikke blander med automatisk nivåreg på demperne? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Jeg kjenner til andre biler der dette ikke er standard :p Men da må jeg altså ut med dasjen for å bytte pære? Fankern :p Du trenger ikke ta av hele dæsjen, holder med å nappe ut nullerings-dingsene til trippteller osv og dra ut "innmaten", da kommer du lett til klokke-grade-greia som også kan demonteres for seg selv :) Evt. kan du også kanskje komme til underfra via dekslet over beina, eller at det er til hjelp, men det har jeg ikke prøvd. Vær dog obs på at akkurat denne pæra her er relativt dyr! Koster noen hundrelapper faktisk. Men så bytter man den ikke så ofte da. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Ah, nei jeg har vel manuell "automatisk" justering :p Snakka med en på BT før helga, og han sa at hvis jeg var skikkelig nazist på å følge lasteskjemaet kunne det faktisk gå hvis jeg møtte rett mann på syning av bilen... :p En annen ting, det funker da ikke å nappe ut den nulleringspinnen. I alle fall ikke de til klokka og tempen, fordi de må man jo nesten bruke penn på for å trykke ned.. I tillegg sitter jo glasset over dette igjen.. Anyways: Er det noen som kan anbefale et firma i trondhjem som driver med soting og sånt? Ser så lite lyst på å begynne med det når det er 10 minus ute :s Tenkte også å komme med noen bilder, men det er som nevnt litt for kaldt til at jeg gidder å ta bilder rett og slett :p Kommer når det blir litt varmere i været her.. Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Hmm kanskje jeg husker feil? Trodde det var de som man nuller ut tripptelleren med osv, men er mye mulig jeg blander med Audi`n jeg hadde før her nå asså :P Kan se i Hayne`s boka etterpå Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.