Gå til innhold

Overhaling/omb. av B21AT, trenger tips undeveis :-)

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åå ok , den har det ja , jeg har ikke tatt den av blokka enda så det viste jeg ikke..

Det var dumt, jaja da får jeg bare bruke 531 toppen fra ET motoren likevel da.

 

Fant og ut det dere med sving hjulene , det på K motoren var jo helt anderledes klutch på , rart så logisk ting blir når det blir demontert hehe.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

531 toppen med a-kam skal gjøre susen ja.. :) Er ihvertfall det jeg hadde kjørt, hadde jeg vært deg.. :)

 

Svinghjulet på K-motoren er helt anderledes ja.. Er jo dypt svinghjul der kontra flatt på A motoren.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har lyst å beholde orginal toppen til AT motoren likevel, har kikket på den og den er bra , det står A kam i den.

 

Men jeg vil mangle signal fra kammaksel på den motoren når jeg setter den i 740en..

Må hjernen ha signal fra kamakselen eller?

 

tenkte jeg bare kunne bruke den sidemonterte fordeleren?

 

Hvordan blir dette i forhold til elektronikken??

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du skal ha ET maskin med AT blokk og topp, så trenger du ikkje noe på kammen, du har jo svinghjuls sensoren til det,

 

også ein ting til^^ viss det er ET maskin du skal ha så har du elektronisk tenning;) så da trenger du bare ein fordeler, også selger du den du har til meg, trenger den sårt på ein AT maskin som eg har ståandes:D

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole: jeg er litt skrotnisse, sliter litt med å kvitte meg med ting jeg tror jeg kansje kan få bruk for en eller aen gang ;)

 

Men er det så at du har de delene jeg mangler for å få den motoren til å gå med innsprøytning og turbo fra ET motoren , med en vanlig fordeler så skal vi nok bli enige ;)

 

esbandos: det er bare blokk og topp som er AT , innsprøyting og alt det andre ville jeg bruke det som står i bilen fra før.

Derav hjerne og tenningsmodul

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har nå litt ET deler ligganes, sånn som dyser, svinghjul, ett drøss med bøyde staker, og ett hav av stempler som har tatt kvellen^^

 

men skal ha ein heilt komplett ET maskin i deler, alt utenom blokk og innmat da dette har tatt kvell:P

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har vasket blokka og toppen, driver å sliper ventiler og honer sylindere, men syl no 3 har ett merke jeg ikke får vekk, ser ut som motoren gar gått litt magert og at det er smeltet litt der, har hont masse og skal hone mere til jeg får den nesten helt vekk, er litt redd for at det kan bli litt olje forbruk hvis jeg ikke får den vekk.

demontering015.jpg

 

demontering012.jpg

 

demontering010.jpg

 

Sånn så den ut når jeg begynte med den...

 

Motor15108012.jpg

 

Har bestilt stempelringer, blant annet; topp pakning ramme lager og veivlager og doble race fjerer av SPM i sverige.

Noen som har erfaring med dem?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei,

Har ett dillemma her nå, ser jo ene sylinderen her er det spor i som jeg ikke får med honing.

Tror ikke jeg gidder å borre blokka for det er dyrt, er irriterende for jeg har jo allerede montert veiva med nye lagere og stempler med nye ringer og veiv lagere.

 

Hva sier dere , kan jeg kjøre med den sylinderen sånn eller må jeg borre eller finne meg en ny blokk?

 

Kan jeg ta en helt vanlig B21 blokk med 92 borring å sette inn stempler og veiv bunn panne etc. fra den jeg har, hvis jeg finner en med finere sylindere?

 

Håper noen har noen innspill , skal jeg fortsette med den blokka eller kaste den??

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår