Gå til innhold

Overhaling/omb. av B21AT, trenger tips undeveis :-)

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk, har stått litt i stampe her nå , for jeg har vert litt skeptisk til de ripene i sylinderveggen.

Så nå har jeg fått tak i en 240 -84 delebil med B21 motor og automat kasse , kjørt 123000km.

skal rive ut motoren i dag.

 

Planen er å bruke den blokka heller.

 

Er det forskjell på veiva fra B21AT og en vanlig B21?

Hvis det ikke er det så bruker jeg den veiva som er i denne "nye " blokka.

 

Så da blir det:

B21 blokk

M råder fra B21AT

Mahle stempler 92mm (orginal dim)

Veiv enten fra B21 eller B21AT motor (kommer ann på om de er like eller ikke)

530 topp

VX3 kam

Alle pakninger og lagre og ringer nye

ny vann pumpe

nesten ny T3 turbo

og innsprøytinga fra 740en

M46 gir kasse

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår