Gå til innhold

Piggdekkgebyr - et moralsk dilemma

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

De kan ikke gi deg bot hvis de ikke kan bevise at bilen har kjørt uten piggdekk gebyret. Når du står på gratisparkering, kan man ha stått der i flere dager, men hatt f.eks. skrape oblat sist man kjørte. Men på tidsregulerte parkeringer blir saken en helt annen, siden man som regel har parkert bilen der kort tid før de kom, og da burde ha et gyldig oblat.

I hvertfall sånn jeg har forstått det på en jeg kjenner som driver med dette.

I Trondheim sjekker parkeringsetaten enkelte gratisparkeringer ved at de er der grytidlig om morgenen, får med seg hvilke biler som står der og så kommer de tilbake senere på dagen for å sjekke nyankommne biler for piggdekkbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du tok ikke bilde av denne kassadamen hos Tess da?

Ikke bilde, men jeg fikk kortet hennes...

Tess på lillestrøm her felgen?

Neida, i huvudstaden. Noe mer utvalg der...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mer enn 750,- i bot altså? da kan jeg få ett par bøter å enda gå i pluss :D

Medmindre den sure svie kommer i form av anmerkninger på rullebladet da. Ingenting er jo verdt akkurat det. Selv om jeg har inntrykk av at dette er et gebyr og ikke et forelegg.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekkgebyr har aldri interessert meg.

Kjører 18" 225/40 piggfrie vinterdekk nå, så plages ikke av gebyr akkurat nå.

Hadde litt interessante dekk på vinterbilen da.

Noen vinterdekk og noen priggfridekk.

Ble stoppa med den flere ganger, men da hadde de andre ting å henge seg opp i =)

Men uansett så kommer jeg nok aldri til å betale gebyr for piggdekk uansett.

Blir som regel ikke tatt uansett så. (ordner seg for snille gutter)

Bor midt i oslo sentrum så det kommer ikke til å svare seg med gebyr.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en dust fra landet føler jeg det som et ran å måtte betale avgfift for å kjøre med piggdekk..

først tjente jeg penger, da betalte arbeidsgiver arbeidsgiveravgift osv. jeg har betalt skatt av pengene, jeg har betalt moms og miljøgebyr for dekkene og så skal jeg faen meg betale for å bruke de også..

jauda, jeg gir ihvertfall faen ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider