Ascona77 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Hei. Er det noen her som kan hjelpe meg litt med å få en forklaring på Ascona B 1.9S kontra 1.9SR? Sånn jeg har forstått det så er forskjellen SR instrumenteringen, SR ratt og sperra bakaksel. Er dette riktig, eller er det flere ting (tenker ikke på listverk utvendig etc). Får muligens en gratis SR aksling i løpet av helga og har tenkt å sette den på Asconaen min. Den har tidligere stått på en Ascona b SR Sånn som jeg tenker det, vil jeg da ha en SR siden jeg har både SR rattet og SR instrumentene. Er det noen som er uenig med meg, eller er mine tanker riktige? Er visstnok flere deler som har blitt liggende nå i flere år, både karroseri deler og annet, så det blir spennende å se hva alt sammen er for noe:) Setter pris på tilbakemeldinger Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 ascona b kom ikke med sperre bare manta b gte/gsi som hadde dette orginalt, her er litt info... 1.9s er en ascona b men med 90hk, en ascona b som bare er 1.9 har kun 75hk... den raskeste ascona b untatt 400 utgaven(150hk), var en 2.0s(100hk) og en 2.0e(110hk) med injeksjon.. en sr utgave av ascona b har følgende: 3 eikers sportsratt instrument (turteller,oljetrykkmåler,voltmeter osv) brede svarte striper langs siden på bilen lakkert matt svart mellom baklyktene sr emblem på koffertlokk 4 eiker sportsfelger 5 1/2x13 lakkert i sølv/svart om ønskelig så kunne man utvide sr pakken med lakkert matt svart midertse del på panseret, spesialfjerer foran, forsterket stabilisator bak, sportslige støtdempere foran og bak... dette var en del av utstyr pakken fra opel for å gjøre ascona b mere sportslig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Takk for raskt svar. Da har jeg misforstått totalt da jeg var sikker på at en SR bakaksel hadde en slags sperre. Mente at når man "Børna" med en SR, så gikk begge hjulene rundt bak og ikke bare det ene som på S utgaven. Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoSaN Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 ascona b kom ikke med sperre bare manta b gte/gsi som hadde dette orginaltQUOTE] Å je som trudde at Ascona Sport hadde sperre org. 400 har også sperre... Siter *77 Ascona B 2.0 Ohc med 400 styling *77 Ascona B 2.0 16v Turbo *77 Ascona B 2.2i *97 Omega B bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 hmm... det står jo i den brosyren at det er sperre på sport utgaven av ascona b. har gjort en liten research nå og det er to typer ascona b som kom med sperre, sport og 400. jeg må bare beklage så meget, jeg tok feil der. men angående første post så kom ikke sr utgaven med sperre i værtfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 alle ascona (og alle andre opel rwd i samme periode) kunne bestilles med sperre som tilvalg. SR hadde i tillegg kortere styring en normale Ascona. Har nemlig hatt en slik SR selv. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 alle ascona (og alle andre opel rwd i samme periode) kunne bestilles med sperre som tilvalg. SR hadde i tillegg kortere styring en normale Ascona. Har nemlig hatt en slik SR selv. jeg finner ikke noe om kortere styring i salgs blade om sr fra 1981 i værtfall.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 men det har den altså. hullet i styrearmen på spindelen er borret et annet sted. manta gte/gsi har også dette. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoSaN Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Hmm det det visste jeg ikke Classic :) Er det tykkere krengstag på SR også el, slik som på GSI?? Manta 18s GT da? har ikkeno av detti det da el? Har en Manta GT 18s CC automat delebil i snøhaugen utafor huset mitt, den sitt det faktisk sperre på org. :). Lurer på om det er tykkere krengstag bak på den da, hmmm. Får måle litt når snøen har gått :P. Sikkert ikke no tykkere stag men.. Dem har sikkert kjøpt på sperre på den pga. Automat Siter *77 Ascona B 2.0 Ohc med 400 styling *77 Ascona B 2.0 16v Turbo *77 Ascona B 2.2i *97 Omega B bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 men det har den altså.hullet i styrearmen på spindelen er borret et annet sted. manta gte/gsi har også dette. Kan dette stemme? Har du bilder av dette? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 fant ikke bilder i farta, fant bare bilde på ascona/manta a som har løst styrearm. har vært bilder oppe i en diskusjon før, husker ikke om det var her eller inne på omc forumet. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holt93 Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 Hei, driver og setter inn sr instrumenter i ascona b nå. Men kan noen fortelle meg hvordan man kobler dette riktig så jeg ikke ødelegger eller gjør feil?? Siter Opel Ascona B 80' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Var et skjema på http://www.ascona.tk Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holt93 Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 fulgte det sjema men ingen ting fungerte :S Siter Opel Ascona B 80' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Ikke så mye utstyr ekstra som er standard på SR da :D Sikkert en grunn til vitsen om at SR betyr SportsRatt :D BlackJack kom mulig med sperre og, da den er ca det samme som sport? Men det varierer fra land til land hva de kom med da :P Og 400 har 144 hester, ikke 150 :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg