Ascona77 Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Her er litt mere forklaring som jeg fant her på bilforumet http://pici.se/pictures/opSASnsHf.jpg Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holt93 Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Det var den der jeg fulgte :S noen som kan forklare meg en måte jeg kan feilsøke/ sjekke om det er speedometeret som er ødelagt?? Siter Opel Ascona B 80' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irmscher i300 Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Ikke så mye utstyr ekstra som er standard på SR da :D Sikkert en grunn til vitsen om at SR betyr SportsRatt :D BlackJack kom mulig med sperre og, da den er ca det samme som sport? Men det varierer fra land til land hva de kom med da :P Og 400 har 144 hester, ikke 150 :D Ingen Ascona B eller Manta B har noen gang blitt levert med sperre. Derimot er Ascona og Manta med E-motorer blitt levert med en LSD-diff i noen land. Blant annet Norge og Sveits. En såkalt Limited Slip Differensial eller en diff.brems. Men bremsen som ble levert i Ascona og MAnta hadde faktisk 70% virkningsgrad. Noe som er ganske stramt. Til samenligning har diff.bremsen i f.eks. en Toyota Hilux kun 33% virkningsgrad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Ingen Ascona B eller Manta B har noen gang blitt levert med sperre. Derimot er Ascona og Manta med E-motorer blitt levert med en LSD-diff i noen land. Blant annet Norge og Sveits. En såkalt Limited Slip Differensial eller en diff.brems.Men bremsen som ble levert i Ascona og MAnta hadde faktisk 70% virkningsgrad. Noe som er ganske stramt. Til samenligning har diff.bremsen i f.eks. en Toyota Hilux kun 33% virkningsgrad. flott med flere synsere, men desverre så har du litt feil der. sitter nemlig på alt av brosjyrer om opel fra tidlig 70 og opp til slutten av rwd. fakta; ALLE opel rwd med CIH motor kunne bli levert med diffbrems. (og ja, jeg mener ALLE) virkningsgrad (om en skal kalle det det) har alltid vært 40, 45 eller 75% 75% var ikke standard, men kunne bestilles. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Jeg skriver sperre fordi det tar kortere tid enn å skrive diffbrems :P Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg