LoW RiDeR Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Vet dette temaet er tatt opp før, men tenkte jeg skulle få en konklusjon i en dedikert post da jeg snart skal kjøpe meg en av delene. Etter hva jeg har forstått er det stor uenighet i om det er best med filter med eller uten olje. I tilleg til dette lurer jeg på hva som er fordeler/ulemper med innsats vs. åpent filter. Ting jeg vet fra før: Åpent: Fetere lyd, men mer slit å montere Innsats: litt mindre fet lyd enn åpent, men 0 stress å montere. Noen som har synspunkter? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Oljet filter gir nok best filtrering, men det er en liten risiko for at du kan ta livet av LMM. Filter uten olje filtrer litt dårligere, men er igjen mye tryggere å bruke. Faktisk ikke sikker på om det er noen store forskjeller på innsats og åpent filter, annet enn de du har nevnt. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Åpent filter suger mer varmluft ville jeg påstå. Det er jo ikke så bra, så hvis du setter på åpent må ordne mer kald luft til filteret. Jeg har en slange som går fra lufteinntaket nederst i fangeren opp til filteret. Det hjalp fælt!! Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Åpent filter suger mer varmluft ville jeg påstå.Det er jo ikke så bra, så hvis du setter på åpent må ordne mer kald luft til filteret. Jeg har en slange som går fra lufteinntaket nederst i fangeren opp til filteret. Det hjalp fælt!! Du har ikke lyst å poste et bilde av dette? Har et åpent K&N filter liggende. Vegrer meg litt for å montere det etter å lest om alle lmmène som går i stykker. Men blir nok til at jeg monterer det og håper på det beste. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stene Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 OBS: Konfilter med OLJE er å torturere LMM! Jeg anbefaler konfilter uten olje. Jeg har ett snedig filter, aldri sett det i noen butikk i tr.heim. Det er av stål, og det har utrolig fine sprekker. Det er minimalt dritt som kommer gjennom, og det suger godt! Varmluft får dere redusert med varmeskjold (Anbefaler f.eks sveiseduk, noe som hjelper mer enn forventet) Siter Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis |Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg