delodur Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Når ble det byttet fra OBDI til OBDII på de forskjellige x40-ene? Har en diagnose-sak som kun fungerer på OBDII og foreløbig har jeg funnet ut følgende, men synes det virker litt snodig. Min 96 V40 2.0 - Funka ikke! Mor sin 97 S40 1.8 - Funka ikke! En kar sin 98 V40 2.0T - Funka! En annen kar sin 99 V40 1.8 - Funka ikke! (Alle bilene er solgt nye i Norge, og på vår og mor sin bil har vi sjekka at OBD-kontakta fungerer vha Volvo sitt eget instr. som jeg så klart ikke husker navnet på nuh) Anyone? Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovik Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hei OBDII ble påkrevd for alle nye biler fra 1996 i USA. Dvs, de motorvariantene som var tilgjengelige i USA fra 1996 har nok OBDII, mens andre varianter kan nok mangle det. Edmunds har god oversikt over hva som var tilgjengelig. http://www.edmunds.com/volvo/v40/review.html Siter - 1991 Toyota Mr2 ( selges ) - 2007 BMW 335i - 2009 Honda Odyssey ( fruens ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Samme som jeg fant ut det der ja. Derfor jeg synes det er litt snodig da jeg trodde det var samme motoralternativer der borte, som her. M.a.o at OBDII ble standard (les: påkrevd) her samtidig som der borte. Kjøpte saken fra andre siden av dammen der i den tro at den ville fungere..men skitt au, det var impuls og en billig handel så. Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ble x40 solgt med noe annet en 2.0 Turbo i usa da? Fant i hvertfall en brosjyre eller noe på nettet, og der var det eneste motoralternativet 2.0T. I såfall kan jo det være en forklaring på at det bare funka på bilen med turbomotor. Men synes det var litt merkelig at det ikke var OBDII på de andre x40 ene også. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ah..søkte litt rundt på et par "store" amerikanske bruktbil-sider og ser ut som du har 100% rett! Bare 1.9T å se av dem. Sikkert en og annen importert blandt dem, men er nok som du sier ja. Men snodig læll. Da var ihvertfall det mysteriet oppklart. Du/dere skal ha takk! :) Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg