Gå til innhold

ventil løftere a4 howto.

Ranger emnet

banjin

Anbefalte innlegg

hei.

er det noen som har en howto på skifte av ventilløftere og regreim på en audi a4 1,8 95-99 mod.

hadde vært fint.

er faq/guider på annet men ikke på dette. er liksom noe som mangler da.

hadde vært fint med noe motor teknisk også der.

så vis noen hadde kunnet skrevet noe om det eventuelt laget en howto om akkurat dette.

grunnen jeg spør er at jeg skal gå i gang med å skifte dette på min A4 men hadde vært fint med litt veiledning om skifte av ventilløftere, hvordan og hvilket verktøy man vil trenge. da tenker eg mest på om det er no spesiall verktøy.

uansett. en fremgangsmåte hadde vært fint slik at man hadde fått gjort ting i rett rekkefølge.

eller om noen eventult kunne henvist til andre sider der det er howto, linker etc.

mvh banjin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet haynes selges hos torshov og mange andre plasser. men nu bor ikke jeg heller i nærheten av det. og ja jeg har googlet, men lite informasjon å finne.

tenkte om noen her som kunne gitt litt svar på det eg svarte. og ikke komme med slikt.

er ikke alle som bor rett ved byer der slikt er tilgjengelig slik umiddelbart. tenkte på erfaringer og alt slikt fra folk som har gjort det før.

og joda. jeg kunne bestillt den boka. kommer nok til å gjøre det etter vært. men nu er det slik at jeg ikke har den her og nu og jeg tenkte å gå i gang med skifte.

tenkte på folk som kunne kommet med saklige svar pg rettledninger.

mvh banjin

forresten, jeg bare må spørre her. hva er hensikten med forumet vis man ikke kan spørre og få saklige svar. har sett flere postinger i forumet der det blir gitt svar som er helt usaklige eller bare tullete rett og slett. er det ikke da bedre å la være å svare. eller er det slik at noen bare må slenge ut med kommentarer som ikke ligner noe når folk prøver å spørre på en ordentlige måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, snakk om å gå av skaftet gitt!

Nevnte Haynes manualen fordi alt du trenger å vite står i den, og den er kjekk å ha når man ikke finner guider på nettet. Hadde vi hatt en slik guide så hadde jeg selvfølgelig ikke nevnt den. Og jeg har heller ingen mulighet til å vite om du bor i nærheten av et sted de selger slike ting.

Innlegget mitt var på ingen måte et forsøk på å være spydig eller usakelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som går av skaftet. vet at det meste man trenger vite står i den.

men, jeg syns det mangler i guider noe om ventilløftere og regreim. og ellers motorteknisk.

ville ha noe seriøst om det slik at for folk flest som er intressert kunne slått opp og lest om det siden det er veldig lite om det her på forumet.

men folk blir vel redd for å spørre når de for slike kommentarer tilbake som man heller kunne spart seg for.

vis man ikke har lyst å utdype temaet litt mer eller gå inn på det er det vel heller bedre å la være å svare.

og nu prøvde jeg her å få noe i gang ang ventilløftere og gjerne med bytte av regreim men det skled rett ut visst nok. enda en diskusjon man heller kunne spart seg for.

skjønner godt da folk styrer unna her og ikke har særlig lyst å spørre.

noen ganger er det bare godt å slå opp her vis mulig og høre med andre folk og deres erfaringer.

har du ikke no å si om temaet la heller vær å svar.

mye bedre det enn å la det bli helt usaklig.

mvh banjin

Lenke til kommentar
Del på andre sider