Gå til innhold

Hvor mye olje på en 350?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har peilepinne :)

Lurte først på hvor mye jeg skulle kjøpe. Kjøpte rikelig :)

I butikken anslo de 5-6 liter på en 8-syl motor. Jeg synes det hørtes veldig mye ut.

Også så mye at jeg ikke turde å helle på den vanlige oljekannen min. Fylte derfor på en større hvor jeg ikke kunne måle hvor mye jeg tappet av.

Når det kommer til peilepinnen så står bilen på to store bukker forran og to små bak :)

Får derfor ikke peilet den riktig heller.

Er det noen som har nøyaktig hvor mye olje en sånn tar?

Om ikke får jeg bite i eple og jobbe for målene..

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh..

tenk å ha 5 liter olje, å så være livredd for å helle den på...

å ikke stole på seg selv, så en fyller på 4 liter, peiler med pinnen å ser om det er sånn ca...

har du fylt på 4 liter er det mere enn nok til en oppstart, å om bilen er jekket opp så er det vel bare å slippe den ned på gulvet...??

Å at vi ikke kan si på desiliteren hvor mye olje det går, er fordi vi har en dillion forskjellige bunnpanner og biler som disse sitter på...

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare høre hva som var "vanlig" mengde. Helte nemlig på 4 liter og peilet den til over full.. Noe som fikk meg til å lure litt.

Vil hvertfall ikke starte den opp om jeg har for mye olje på den. Men ettersom den ikke står i vater vil den peile mer enn hva det egentlig er.

Jeg lurte derfor på om det var entydig at det iallefall ikke var mindre enn 4 liter som skulle på uansett hvilken bunnpanne som sto på.

Men her ser det ut til å være så store forskjeller at det ikke går ann å si om jeg har for mye eller lite med de fire literene som nå står på.

Jeg ville slippe å jekke den ned ettersom jeg brukte en stund på å få den så høyt jeg har den nå. Holder på litt med eksosen i samme slengen. Der igjen hvorfor jeg vil starte den oppå bokkene så jeg kan se om eksosen blir tett eller ikke.

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk for den tida er rundt 5 quarts (ca 4,75L) olje, hvis man også bytter filter samtidig (store typen, ca 4,5L med korte filteret)

Har du bytta filter på bilen? Er filteret tomt, fylt litt i på forhånd? 4liter er ikke noe ekstremt, fyr opp greia for å evt fylle oljefilteret, og sjekk igjen noen min etter at du stoppet den.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider