TrulsR Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Jeg eier en Nissan Bluebird 1989 T72 med CA20E-motoren. Hvordan er mulighetene for å bytte motor i denne? Ville f.eks. en CA18ET passe? Jeg vet amerikanerene produserte Nissan Bluebird U12 med SR20DE(T)-motorer. Vet noen om disse er produsert kun for ATTESA (AWD), og om hvor vidt konstruksjonen på amerikanske U12 i det hele tatt ligner på europeiske T72? En Bluebird med SR20DET MÅ vel være drømmebilen? ;D Edit: Ble CA18DET laget for japanske ATTESA only? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Vet at folk har putta nedi slike motorer, samt skyline motorer nedi, trengs noen justeringer/ombygginger. Men det er jo ikke akuratt lite motorrommet på Bluebird:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Nei, er god plass der nede, men jeg er redd for at både SR20DET og CA18DET kom med AWD. T72 har jo FWD originalt :( CA18ET burde jo gå strøkent nedi. Jeg vet Skyline R31 og R32 kom med både CA18, CA20 og RB-motorer, mens R33 kom med bare RB. Vil ikke tro RB- og CA-motorene er så veldig ulike, men RB-motorene er vel laget for AWD? Eller er det jeg som er helt på bærtur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ca blokken er faktisk hva RB blokken er bygd ut ifra. Mange vil si at RB blokken er en CA med to sylindre kappet av ( satt på kanten). Kan ikke huske å ha sett at ca18det kom med 4wd i noen biler, men så er det ikke alt man kan vite heller. Da må det isåfall være ca18e, ca18et eller en annen eldre utgave. Ingenting er umulig. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeSlette Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Er det dette du vil? ;) Går fint dette, må bare bytte ledningsnettet. Standard Bluebird girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Girkasse og drivverk fra en CA20E tåler altså CA18DET? Hadde vært artig å prøve =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeSlette Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Girkasse og drivverk fra en CA20E tåler altså CA18DET? Hadde vært artig å prøve =D Gjør det, men tror ikke det takler mye over 200hk. Clutchen bør oppgraderes. Selv kjører jeg med Sinter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg