Gå til innhold

Utskiftning av seter i E39

Ranger emnet

wacman

Anbefalte innlegg

Jeg har en '97 520ia fullfaceliftet til '01, men interiøret er grått, og med standardseter. Jeg synes ikke de setene er verdens lekreste eller beste å sitte i, så drømmen er å sette inn komfort- eller sportsseter. Er det noen her som har gjort den konverteringen?

Tenker da spesielt på styreenheter og sånt, siden det er mye flere innstillinger på sportssetene(har kun varmesete nå)

Lurer også veldig på om noen har tips om hvem jeg kan spørre om brukte seter av den typen..?

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på både KOED og GS selv, men selv det synes jeg blir noget kostbart.. Hadde egentlig et tynt håp om at noen hadde en vrak- E39 eller lignende stående på en låve...

Sjekket priser via jobben, og det vil bli nesten like dyrt som halve bilen å kjøpe derfra...

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har gjort dette i bilen min. Jeg hadde el.seter med memory fra før så jeg slapp litt lettere unna. Du vil altså gå glipp av memory, men bortsett fra det er det bare å trekke 12v fram til stolene og skjøte kabelene fra stolen med kabelene i gulvet (setevarme, 12v, beltestrammer og airbagmatta i pasasjersetet). Du må også muligens bytte over beltestrammerne fra de gamle stolene for å ungå at airbaglampa begynner å lyse.

Jeg kjøpte stolene mine fra en i gjöteborg. En lang kjøretur, men absolutt verdt det! betalte 4000 sek for to strøkene komfortstoler som hadde gått 70000km. I norge fikk jeg tilbud om 4000 pr.stk!!

Ser du bor i bærum. Så hvis du skaffer deg stoler og treffer på noen problemer skal det vel la seg gjøre å hjelpe til litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en annonse på finn med svarte skinnseter og dørtrekk for 10.000,- men så mye jeg har måttet koste på bilen det halvåret jeg har hatt den,gjør at fruen mildt sagt stritter litt i mot... Det var for øvrig bare vanlige seter med skinn, så skulle jeg gått for dem,er det vel nesten bare å flytte over og koble til de eksisterende kontaktene.

Har gruelig lyst på sportsstoler i svart skinn da...

(mye vil ha mer,etc..)

Takker forøvrig for det hyggelige "tilbudet" om mulig miniassistanse. Jeg jobber på delelageret på Stenshagen,så sånn hjelp kan fort gå begge veier. :angelsmili:

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en annonse på finn med svarte skinnseter og dørtrekk for 10.000,- men så mye jeg har måttet koste på bilen det halvåret jeg har hatt den,gjør at fruen mildt sagt stritter litt i mot... Det var for øvrig bare vanlige seter med skinn, så skulle jeg gått for dem,er det vel nesten bare å flytte over og koble til de eksisterende kontaktene.

Har gruelig lyst på sportsstoler i svart skinn da...

(mye vil ha mer,etc..)

Takker forøvrig for det hyggelige "tilbudet" om mulig miniassistanse. Jeg jobber på delelageret på Stenshagen,så sånn hjelp kan fort gå begge veier. :angelsmili:

Ble ikke noe mindre villig til å hjelpe av den grunn :eddie ! Kjipt med en "brems" i huset, men er kanskje greit av og til. Kan fort ta litt av!

Råder deg til å følge med på autopower.se og blocket.se, mye å spare på å handle i sverge. Men sportstolene er likevel dyre, han jeg handla komfort stolene av hadde kjøpt sportstoler kosta 8000sek...

Ser foresten at det ligger et KOMPLETT M5 intreiør på blocket til 35000sek :fire: Gjorde det kanskje ikke lettere å holde igjen!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, hørtes ut som du hadde litt peil på detta?

jeg skal bare ha airbagsensoren i gang på mine seter. bilen er 97 og setene er 03! er det bare å lime sammen de like kablene? hørte no snakk om at man måtte bytte plass på den ene jordingskabelen eller noe slikt?

Bmwccn #7477

Bmw E39 520I(solgt)

Chevrolet G30 Starmaster(solgt)

S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svensk mekaniker på jobben som bygger en batsard-M5 E28,han viste meg den annonsen... Men først sa han hele pakka kostet 10.000!!!!! Jeg sto klar til å handle,helt til vi leste annonsen sammen og så at det var for forsetene.

Det vakre gliset mitt har gått 221.000 nå,så en del slitedeler har takket for seg i det siste,derfor en del bremsing hjemmefra - vedlikeholdet har vært MER enn dyrt nok.

Fordelen er at nå er snart alt det verste byttet,så nuh er det mye glede fremover:)

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bare ha airbagsensoren i gang på mine seter. bilen er 97 og setene er 03! er det bare å lime sammen de like kablene? hørte no snakk om at man måtte bytte plass på den ene jordingskabelen eller noe slikt?

BMW Parts and Accessories Catalog Tror du finner noe der, hvis ikke kan jeg sjekke BMWloggen på jobben i morgen. Bare send meg Chassisnr og varenummer/årgang/type seter(de nye) til delelager@esb.no så skal jeg prøve å finne arbeidsbeskrivelse/koblingsskjema.

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelene har ikke altid samme farge, så du må se hvor kabelene går på de gamle setene og deretter finne den samme ledningen på de nye. Så skjter du den med den ledningen i bilen som har den fargen som du fant ut vet å se på det gamle setet. Dårlig beskrevet!!

Jeg gjorde det iallefal sånn og da fikk jeg ikke noe feilmeldig på airbag sensor. men fikk feilmelding på beltestrammere så måtte bytte til de som satt på de gamle stolene.

Jeg bytta fra 97modell til 99 foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider