Gå til innhold

Mister motorkraft i fuktig vær

Ranger emnet

kicke

Anbefalte innlegg

Audi 80 2.0 16v rykker ved lavere turtall, men bare når det er fuktig vær. Ellers er bilen tungstartet og jeg må vri om nøkkelen 2 ganger før den starter, å da starter den på 600r/min og i løpet av 10 sec arbeider den seg opp til 900 r/min og går sakte oppover etter hvor varm bilen blir, ender på 1100 r/min etter en halvtime. Bilen bruker også utrolig mye bensin uten at effekten øker noe, 1,7l på mila.

Leste i en anen tråd om hva det kunne være å det som passet inn hoss meg var coil og "bensinakkumulatoren" eller 0 438 161 016 Brennstofftrykkregulator som dem kaller det på bosch.no. Det meste i motor rommet er byttet: tomgangstiller, insprøytninga, tempføler for motorstyring, plugger, rotor, fordelerlokk, pluggledninger, kaldstartdysa og luftfilter. Motoren er overhalt og fungerer som pokker når det er 10 minus vil si det virker som jeg taper hester etter hvor fuktig det er.

Men tilbake til feilsymptomer på coil og bensinakkumulatoren,

feil blanding har jeg helt sikkert på bilen min, men hvorfor rykker det bare når det er fuktig da?

Hvor på bilen sitter bensinakkumulatoren, ved insprøytninga eller ved bensinpumpa og hvordan ser den ut?

Noe anet jeg burde sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta brennstofftrykkregulatoren i dag, bilen gikk som den skal og det virket som den fikk rett bensinmengde. Har helt insprøytningsrens på tanken for noen dager siden og jeg merket egentli før jeg bytta brennstofftrykkregulatoren at bilen gikk bedre, dessuten begynte den å bruke 2/3 av den bensinmengden den bruker til vanelig.

Så jeg tror jeg har ordnet opp i feilen med høyt bensinforbruk.

Ellers så er det startproblemer enda og det er tenninga sin skyld, men hvilen del som er gåen aner jeg ikke,

men det står mellom coil og ledninger til startspærra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Takker for den, men feilkodene viser vel ikke feil på tenningsmodulen, for jeg har tatt ut tenningsmodulen i dag og sprayet den med 5-65 og bilen gikk overraskende bedre etter dette, så jeg skal bytte tenningsmodulen og kjøpe meg diodelys til Vag-com testing nå i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider