Gå til innhold

Lyst på billig turbo? (Volvo 740)

Ranger emnet

k9v

Anbefalte innlegg

1985 Volvo 740 Turbo

195.000km

Årsavgift betalt.

Originale Volvo alufelger med sommerdekk

Vinterdekk

Jeg fant i dag ut etter EU-kontroll at jeg ikke lenger kan beholde min Volvo 740. Det viste seg at det stod en standard forgassermotor med ettermontert turbo i. Jeg var i god tro om at jeg hadde kjøpt 740 TIC... Karene på verkstedet sa at dette var et turbokit fra Volvo, og at det ikke er noe problem å få det godkjennt hos Biltilsynet. Problemet er at det mest sannsynlig er hull i stempel nr.1, dette ville verkstedet ha 6000 kroner for å fikse, det har jeg ikke råd til akkurat for øyeblikket, å jeg har hverken tid nok eller teknisk innsikt nok til å gjøre dette selv.

Det som kom frem på EU-kontroll:

Utslitte bremseskiver foran

Defekt ytre styrekule v. side foran

Defekt parklys foran

Defekt skiltlys

Defekt rør mellom midtre og bakre potte (hull)

- Disse tingene er vel en relativt grei sak for dem som har litt peiling på å skru.

Etter dette ser jeg meg nødt til å selge bilen... Den gikk veldig bra så lenge det varte... og for den som kan fikse litt selv har man en grei motor hvertfall, da den ikke har gått særlig langt til å være en Volvo. Det er en hel del rust på bilen, men under er den helt ok. Det er mest på dører, skjermer osv.

Selges som den står nå, kom gjerne med bud

tlf.: 99013218

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=341088

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo slenge inn et bud på 7000...

et sted må man jo begynne å by...

tar jeg ikke feil så ga du vel 10 000 for den..?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nesten, ga 10500 for den :)

Nå driver jeg å skifter motor samt fikser det som skal til for EU. Etterpå må jeg godkjenne den med turbo og ny motor. Har ikke bestemmt meg for om jeg skal beholde den eller selge. Kan jo gi deg en PM hvis jeg skal selge? Selger uansett ikke før jeg har fiksa alt som er galt. Vil jo selvsagt stige litt i pris når den er i orden, men ikke dramatisk mye.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...