Gå til innhold

forslag til anlegg i volvo 240?

Ranger emnet

uhlen

Anbefalte innlegg

hei.skal begynne å lage anlegg til bilen nå. hadde tengt kicker 2*12" comp kasse + mono forsterker + kondensator+ komponent sett+ coaxial høyttalere i fram dørene. + en 4 kanals forsterker til komponentsettet og coaxial høyttalerene.. men lurte på forslag til åssen jeg skal ha det og hvor jeg skal ha komponent settet

og om jeg burde sette inn ein større dynamo?

Bjørn Erik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med standard dynamo..

Har 3 * 12" baki. 2 i en kasse og en alene.. Ene er JBL 1000watts og de to andre er noe annet merke.. De to andre er ihvertfall på 500wrms hver.

De to i kasse drives av ei 1200watts monoblokk og den andre av en 1200 watts 4kanals..

Inne i bilen har jeg 2*4" i dørene foran samt 2 6*9'ere i hattehylla. De foran er på 150watt hver og de i hattehylla er på 350. Alt inni blir drevet av 4-kanaleren. Har 2 tweetere øverst i hjørnet på frontruta vinklet ned mot setene.

Spiller RIMELIG bra syns jeg.. Eneste er at ALT skrangler som F*** når jeg spiller litt techno etc.. Mista jo skiltet bak for ei stund sia. Muttrene hadde løsna.. Anbefaler ihvertfall å lydisolere godt om du skal legge litt penger i dette..

Har ingen kondensatorer, men når jeg spiller høyt i mørket, ser jeg ganske lite foran bilen, da det såvidt er lys.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går selvsagt an.. En 1200wrm 4kanaler kontra 1200wrms monoblokk er vel så å si det samme egentlig..? Er jo lurt å ha litt mer kanaler enn man trenger i tilfelle oppgradering/montering av flere høytalere.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/bilstereo/188588-nytt-anlegg-bestilt.html her har du en "innføring" i hvor nyttig kondensator er :)

kicker 2*12" <-har du råd til en god monoblokk så vil jeg helt klart annbefale det, men noen spesiell grunn til at du vil ha akkurat kicker?

Har du el-ruter? hvis ikke er det ikke plass til mer enn 5,25" i org-hull i dørene forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider