Greipstad Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 kjøpte meg oljetrykksmåler og oljetemperaturmåler, men er ikke sikker på hvordan jeg skal montere de.. sitter jo på en giver i blokka, som går til den lampa som slutter å lyse når det er riktig oljetrykk.. men finnes det et adapter eller noe så jeg kan sette på flere givere på det? Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 var vel no sånn her jeg tenkte på: Men kan jeg koble oljetrykk oljetemp og oljebryter på denne? Og noen som vet hvor jeg kan få tak i sånn utenom på realcar? Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Dra til din nærmeste hydraulikk/lufttrykk-forhandler. Der jeg kjøpte mitt T-stykke. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 var vel no sånn her jeg tenkte på: Men kan jeg koble oljetrykk oljetemp og oljebryter på denne? Og noen som vet hvor jeg kan få tak i sånn utenom på realcar? Jeg kjøpte maken til den på bildet hos Bilxtra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 okei.. var inne på Per hagen (bilxtra) og hørte om de hadde, men måtte bestille.. så skulle få den til mandag:) får bare håpe giverne passer med t stykket da. får kjøpe noen adaptere til giverne viss ikke.. Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Mine givere passet hvertfall. Er jo laget for å ha givere på så... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Men kan jeg koble oljetrykk oljetemp og oljebryter på denne?Og noen som vet hvor jeg kan få tak i sånn utenom på realcar? Nei, oljetempen monterer du i bunnpanna, bytter ut tappepluggen. Eventuelt så kan du borre hull og sveise fast en mutter på innsiden av bunnpanna og skru giveren inn der, men blir jo litt pes med å demontere bunnpanna da :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Nei, oljetempen monterer du i bunnpanna, bytter ut tappepluggen. Eventuelt så kan du borre hull og sveise fast en mutter på innsiden av bunnpanna og skru giveren inn der, men blir jo litt pes med å demontere bunnpanna da :) hmm.. trodde jeg kunne sette temperaturgiveren og på den men.. Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 hmm.. trodde jeg kunne sette temperaturgiveren og på den men.. Nei, det er bare ett trykk opp der, oljen står still. Det må være en gjennomstrømmning for å ta tempen, hvis ikke du bruker bunnpanna. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Nei, oljetempen monterer du i bunnpanna, bytter ut tappepluggen. Eventuelt så kan du borre hull og sveise fast en mutter på innsiden av bunnpanna og skru giveren inn der, men blir jo litt pes med å demontere bunnpanna da :) Er jo ekstremt lite gunstig og ha den på bunnpanna når man kjører senket bil hvertfall. Er jo fullt mulig å montere den på det t-stykket,men må ta høyde for at den kan/vil vise litt høyere temp. Fins jo isolerende sleeves man kan tre over giveren og eksosbandasje man kan kle eksosdeler med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Er jo ekstremt lite gunstig og ha den på bunnpanna når man kjører senket bil hvertfall. Er jo fullt mulig å montere den på det t-stykket,men må ta høyde for at den kan/vil vise litt høyere temp. Fins jo isolerende sleeves man kan tre over giveren og eksosbandasje man kan kle eksosdeler med! Enig at det ikke er ideelt og ha den i tappepluggen hvis den står rett ned, derfor kan den sveises inn fra siden. Og monterer man den i det T-stykket måler den motor-tempen og ikke olje-tempen. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Enig at det ikke er ideelt og ha den i tappepluggen hvis den står rett ned, derfor kan den sveises inn fra siden. Og monterer man den i det T-stykket måler den motor-tempen og ikke olje-tempen. Regner med du har gjort deg en praktisk erfaring på dette!? Jeg har min på t-stykket,men også uttak for turbo på det samme t-stykket,regner med jeg får en grei avmåling på tempen.. men får se,funker det ikke så plukker jeg av bunnpanna og monterer den der! NB! bunnpanna er også en del av motoren så montering der vil også varme opp føleren,selv om panna sef. er kjøligere enn blokka! Uansett så har vel ikke blokka på det området man monterer oljetrykkbryter/t-stykke høyere temp. enn oljen?? Og i og med at den er montert på et t-stykke noen cm. ut fra blokka,så skulle ikke forskjellen bli så stor i forhold til montering i bunnpanne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Joda, har du uttak til turbo, får du jo gjennomstrømming i T-stykket og da vil jo temp-måleren vise riktig såklart. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Joda, har du uttak til turbo, får du jo gjennomstrømming i T-stykket og da vil jo temp-måleren vise riktig såklart. Har ikke alle som kjører Volvo, turbo da! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greipstad Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Har ikke alle som kjører Volvo, turbo da! ;) nope, har ikke det.. kjører real power jeg! ;) hehe.. men i den per hagen katalogen står det at både oljetrykksføleren og oljetempereturføleren kan sette på t stykket. eller adapter for sender som det står det heter der:p Siter 1966 Volvo Amazon b20 1993 Nissan 200sx s13 ca18det 1992 Audi S4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg