lulle Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 har lurt på dette med ventiltetting.. På oldsmobile, som jeg har hatt mest av..er det skikkelige tettinger..på chevyen er det bare o-ringer.. skal de bare tres nedover ventilstammen ...skjønner ikke att dette blir tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 har lurt på dette med ventiltetting.. På oldsmobile, som jeg har hatt mest av..er det skikkelige tettinger..på chevyen er det bare o-ringer.. skal de bare tres nedover ventilstammen ...skjønner ikke att dette blir tett. De gjør det vel stort sett ikke heller, men de må monteres riktig for at de skal ha en sjanse. Finnes mange typer tetninger til chevy, f.eks. gummihetter med teflonringwet etc. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 O-ringene skal ligge i retaineren. Dvs at du må FØRST presse sammen fjæra/ retainer og så på med ringen og låsene. Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 O-ringene skal ligge i retaineren. Dvs at du må FØRST presse sammen fjæra/ retainer og så på med ringen og låsene. ka d da hensikt med o-ringene., tettingen skal vell ligge helt ned til toppen for den ska gjøre noe til gangs. ellers vill jo oljen komme inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 ka d da hensikt med o-ringene., tettingen skal vell ligge helt ned til toppen for den ska gjøre noe til gangs. ellers vill jo oljen komme inn. Mesteparten av olja kommer opp støtstanga. Men opp du har slakke ventilstyringer er dette noe skikkelig dritt. På en std motorovergaling så funker det greit med paraplyer på innsug og O-ring påm eksosen. Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Mesteparten av olja kommer opp støtstanga. Men opp du har slakke ventilstyringer er dette noe skikkelig dritt. På en std motorovergaling så funker det greit med paraplyer på innsug og O-ring påm eksosen. oki..har tenkt på å få tak i pareplyer slik det er på bla olds. hvor får jeg tak i slikt.. okno arti å bytte slikt i etterkant.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 De fleste sml Chev har 11/32" ventilstamme, alle raggarbildelsfirmaene rundtomkring har paraplytetninger, men mål diameter på ventilstamma først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 De fleste sml Chev har 11/32" ventilstamme, alle raggarbildelsfirmaene rundtomkring har paraplytetninger, men mål diameter på ventilstamma først. skal bytte ventiler fra topper med 76cc till en med 75cc forbrenningskammer da de var borte på 75cc. går det greit å bytte/slipe til ventiler fra en annen topp.. toppene er fra en 350 chevy sb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Så lenge alle mål på ventilene er identiske er det helt uproblematisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 oki..:well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Om du freser setene, og sliper ventilene. Alt er ok på måla bør det gå bra! Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 hvilken olje er best til v8 motor som er overhalt..og vilken olje er best til bruk etter innkjøring.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 15-40W eller 10-40W det som er viktig er at den har riktige tilsettninger. Det som er har lest en del på div US forum er at " nye" oljer mangler friksjonsnedsettende tilsettninger som er viktig om en har vanlig kam og ikkje roller. I praksis er det sikker ikkje lett å finne ut dette. Har god erfaring med Havoline til Texaco, den er delsyntetisk. FK sine oljer også gode, er laget av Statoil. Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 15-40W eller 10-40W det som er viktig er at den har riktige tilsettninger. Det som er har lest en del på div US forum er at " nye" oljer mangler friksjonsnedsettende tilsettninger som er viktig om en har vanlig kam og ikkje roller. I praksis er det sikker ikkje lett å finne ut dette. Har god erfaring med Havoline til Texaco' date=' den er delsyntetisk. FK sine oljer også gode, er laget av Statoil. Olav[/quote'] ok..man kan altså bruke helsyntetisk olje på en slik motor.. blir ikke oljen veldig tynn når motoren får opp driftstempratur.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 ok..man kan altså bruke helsyntetisk olje på en slik motor..blir ikke oljen veldig tynn når motoren får opp driftstempratur.. Er delte meninger om dette. Enkelte motorverksteder går så langt som å si at garanti bortfaller ved bruk av syntetisk på eldre amerikansk V8. Selv bruker jeg 15-40 HD Quaker State Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.