Gå til innhold

Ventiltetting til chevy

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

har lurt på dette med ventiltetting.. På oldsmobile, som jeg har hatt mest av..er det skikkelige tettinger..på chevyen er det bare o-ringer.. skal de bare tres nedover ventilstammen ...skjønner ikke att dette blir tett.

 

De gjør det vel stort sett ikke heller, men de må monteres riktig for at de skal ha en sjanse. Finnes mange typer tetninger til chevy, f.eks. gummihetter med teflonringwet etc.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka d da hensikt med o-ringene., tettingen skal vell ligge helt ned til toppen for den ska gjøre noe til gangs. ellers vill jo oljen komme inn.

 

Mesteparten av olja kommer opp støtstanga. Men opp du har slakke ventilstyringer er dette noe skikkelig dritt. På en std motorovergaling så funker det greit med paraplyer på innsug og O-ring påm eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av olja kommer opp støtstanga. Men opp du har slakke ventilstyringer er dette noe skikkelig dritt. På en std motorovergaling så funker det greit med paraplyer på innsug og O-ring påm eksosen.

 

oki..har tenkt på å få tak i pareplyer slik det er på bla olds.

hvor får jeg tak i slikt..

okno arti å bytte slikt i etterkant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sml Chev har 11/32" ventilstamme, alle raggarbildelsfirmaene rundtomkring har paraplytetninger, men mål diameter på ventilstamma først.

 

 

skal bytte ventiler fra topper med 76cc till en med 75cc forbrenningskammer da de var borte på 75cc.

går det greit å bytte/slipe til ventiler fra en annen topp..

toppene er fra en 350 chevy sb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-40W eller 10-40W det som er viktig er at den har riktige tilsettninger. Det som er har lest en del på div US forum er at " nye" oljer mangler friksjonsnedsettende tilsettninger som er viktig om en har vanlig kam og ikkje roller. I praksis er det sikker ikkje lett å finne ut dette. Har god erfaring med Havoline til Texaco, den er delsyntetisk.

 

FK sine oljer også gode, er laget av Statoil.

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-40W eller 10-40W det som er viktig er at den har riktige tilsettninger. Det som er har lest en del på div US forum er at " nye" oljer mangler friksjonsnedsettende tilsettninger som er viktig om en har vanlig kam og ikkje roller. I praksis er det sikker ikkje lett å finne ut dette. Har god erfaring med Havoline til Texaco' date=' den er delsyntetisk.

 

FK sine oljer også gode, er laget av Statoil.

 

Olav[/quote']

 

ok..man kan altså bruke helsyntetisk olje på en slik motor..

blir ikke oljen veldig tynn når motoren får opp driftstempratur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..man kan altså bruke helsyntetisk olje på en slik motor..

blir ikke oljen veldig tynn når motoren får opp driftstempratur..

 

Er delte meninger om dette. Enkelte motorverksteder går så langt som å si at garanti bortfaller ved bruk av syntetisk på eldre amerikansk V8.

Selv bruker jeg 15-40 HD Quaker State

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår