Gå til innhold

Ventiltetting til chevy

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er delte meninger om dette. Enkelte motorverksteder går så langt som å si at garanti bortfaller ved bruk av syntetisk på eldre amerikansk V8.

Selv bruker jeg 15-40 HD Quaker State

 

har kjørt mange skift på biltema 10w30 mineral på 350'n min og den lever bra ennå :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del av diesel-spec oljene har fremdeles de friksjonssenkende komponentene... de ble fjernet i olje til bensinmotor fordi de påvirket avgassene.. et eller annet teit krav de måtte klare.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ett singleplan innsug. Dette egner seg ikkje på en std motor. Krever trim og god utveksling/ converter. Om du monterer på en STD motor så mister du bunndrag. Ser at pleniumet har skillevegg noe som er uvanlig med singleplane innsug. Hva står det på i andre enden....Er det ett "Offenhauser 360"

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en orginal motor eller noe på 250+++HP så henger orginalinnsuget godt med. Prøv å få bytta det med noen til et dualplane som f.eks edelbrock performer eller noe slikt. Alltid noen som trenger det. Eller selg det for kr750' date='-

 

Olav[/quote']

 

 

dette er en motor som er 250+++ men tror jeg går forr det orginale hvist ikke det er noen som er int i bytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår