Olav'n Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 ok..man kan altså bruke helsyntetisk olje på en slik motor..blir ikke oljen veldig tynn når motoren får opp driftstempratur.. DELSYNTETISK......for å kalle en olje delsyntetisk så trenger den ikkje inneholde mye "synt" olje. Ville ikkje brukr helsynt på en "vanlig" støpejernsmotor. Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 DELSYNTETISK......for å kalle en olje delsyntetisk så trenger den ikkje inneholde mye "synt" olje. Ville ikkje brukr helsynt på en "vanlig" støpejernsmotor. Olav he he..sorry. jeg som leste litt feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Er delte meninger om dette. Enkelte motorverksteder går så langt som å si at garanti bortfaller ved bruk av syntetisk på eldre amerikansk V8.Selv bruker jeg 15-40 HD Quaker State har kjørt mange skift på biltema 10w30 mineral på 350'n min og den lever bra ennå :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 En god del av diesel-spec oljene har fremdeles de friksjonssenkende komponentene... de ble fjernet i olje til bensinmotor fordi de påvirket avgassene.. et eller annet teit krav de måtte klare. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 den forrige 350 jeg hadd kjørte jeg på Mobil Delvac MX 15-40 den skal vistnokk være til tyngre kjøretøy, men jeg kjøpte den sa den kunne jeg gått bruke den oljen,,den smurte vist extra gått. er den å anbefale eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 det fulgte med et innsug med 350 chevy`en cb som heter OFFENHAUSER. er det er bra merke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Kan være så mye det......Litt mer info eller bilde! Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 slik ser det ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Ser ut som ett singleplan innsug. Dette egner seg ikkje på en std motor. Krever trim og god utveksling/ converter. Om du monterer på en STD motor så mister du bunndrag. Ser at pleniumet har skillevegg noe som er uvanlig med singleplane innsug. Hva står det på i andre enden....Er det ett "Offenhauser 360" Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 ja. det står 360 på ene siden av innsuget. har også ett orginalt innsug kansje det er bedre å bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Om det er en orginal motor eller noe på 250+++HP så henger orginalinnsuget godt med. Prøv å få bytta det med noen til et dualplane som f.eks edelbrock performer eller noe slikt. Alltid noen som trenger det. Eller selg det for kr750,- Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Om det er en orginal motor eller noe på 250+++HP så henger orginalinnsuget godt med. Prøv å få bytta det med noen til et dualplane som f.eks edelbrock performer eller noe slikt. Alltid noen som trenger det. Eller selg det for kr750' date='- Olav[/quote'] dette er en motor som er 250+++ men tror jeg går forr det orginale hvist ikke det er noen som er int i bytting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg