Gå til innhold

Audi 80 Q-1987 Spørsmål om diffsperre

Ranger emnet

Andros

Anbefalte innlegg

Skal på vintertreff på travbane nå i Februar, gleder meg sykt! :race

Å da vil jeg jo kjøre med diffsperren bak PÅ! Men jeg får fortalt at den slår seg ut når jeg passerer 20km/t? Må nok ha litt mer fart rundt den banen med Quattro-sleng tenker jeg ;) Noen som har erfaring med dette?

Og om det skulle være sånn, er det noen som vet om hvordan man ordner slik at når knappen er inne så er den inn i hvilken som helst fart?

Mvh Anders

Audi Uten Quattro er som bil uten dekk!

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan vel enkelt montere en bryter der bare tenker jeg.. Så kan jeg koble av den ledninga til vakumpumpa når jeg bevist trenger å kjøre over 20km/t med diff sperre (banebruk)!

Så kan det jo være greit som en egen sikkerhet at den slår seg ut ved 20km/t ellers : )

Takk for hjelpen ;)

Men et litt dumt spørsmål, har en kompis som sier han har litt peiling, han sier at man med en elektronisk "dings" som man kan skifte ut å legge til en egen bryter som kobler ut fremhjulstrekken, så det kun blir bakhjulstrekk? Har aldri hørt om noe sånnt selv da men.. Måtte bare spørre..

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hilse og si at kompisen din ikke har peiling;)

Bilen har nemlig en mekansik diff (torsen diff), dvs at den ikke kan styres elektronisk.

Den eneste måten å lage bakhjulstrekk på er å sveise torsendiffen(den sitter bakerst i gearkassa)og deretter fjerne drivakslingene foran.

Men uansett hvis du gjør det vil du ifølge signaturen din ha noe tilsvarende som "en bil uten dekk:D"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.. :p Tror ikke jeg bryr meg om å gjøre noe sånnt nei.. xD

Første snøfallet i går.. ;) Så har vært ut å prøvd meg litt frem på glatta. Øver litt sånn til Vintertreffet i februar.. : ) (som du skjønner har jeg nettop tatt lappen)

Men da jeg skulle starte bilen i morrest for å rygge den inn i garasjen så kom jeg borti et nytt problem.. Tenningslåsen.. :(

Helt kaputt..

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider