Gå til innhold

Golf 1 med automat

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Originally posted by Laaars

Kan få kjøpt en billig 1,5 Golf med Automat... er automat noe man bør styre unna?

Er det mulig å bygge om til manuell? Hva må man ha? Er det vanskelig?

Syns det er "kulere" med manuell gir da...

denne du sikter til ?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=340716

Den virka som et gromt prosjekt uten om at det var automat.. som du sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den jeg sikta til, men kunne ikke si det tilfelle noen kjøpte den før meg... ;) Neida....

Men, Kid-A, har du peiling på automat-manuell konvertering? Hva som må byttes etc.?

Regner jo med at det er girkasse, men er det noe mer?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den jeg sikta til, men kunne ikke si det tilfelle noen kjøpte den før meg... ;) Neida....

Men, Kid-A, har du peiling på automat-manuell konvertering? Hva som må byttes etc.?

Regner jo med at det er girkasse, men er det noe mer?

virker som en grom bil da.. er jo en annan golf 1 c på autodb som har gått litt over 100 tusen til 30 lapper!

det er vilt dyrt! men så hadde den hatt 1 eier og var nok veldig strøken.....

En slektning har en helt lik en som den som har gått under 30 tusen mindre! hehe verdt mye sier du..

uansett.. er vel ikke så mye jobb og bytte til manuell kasse.. i verste fall kan du jo kjøpe deg en delebil så har du til senere også.....

mulig det er noe annet styr på gassern, ellers så er det vel selve kassa, clutch..

ja ikke veit jeg... burde kansje ikke utale meg når jeg ikke vet det.. ganske kjett med sånne folk som meg som baer skriver over alt.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare manuell kasse som trengs?

Det kan vel kjøpes hos NBS for en ikke så ALTFOR dyr penge...

Det står at den ikke går på tomgang, dette kan vel fikses? Er det lett? Vanskelig? Hva kan problemet være?

EDIT: Et annet problem er penger... 2000,- er jo ikke mye, men det hjelper LITE når jeg ikke har en dritt. :(

Noen som vil kjøpe et snowdeck / snowskate for 1500,- ?

Eller et hjemmestudio med mixer, studiomikrofon og tilbehør for 3200,- ? :rolleyes:

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare manuell kasse som trengs?

Det kan vel kjøpes hos NBS for en ikke så ALTFOR dyr penge...

Det står at den ikke går på tomgang, dette kan vel fikses? Er det lett? Vanskelig? Hva kan problemet være?

det med tomgang kan jo være alt fra falsk luft til rusk i bensin filteret det er barne mat..

men hvordan blir det med clutchen tru du?

den er jeg litt usikker på ......

ville undersøkt litt hvis jeg var deg før jeg slo til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme, men blir det ikke svindyr forsikring?

Forsikringen blir billigere på biler som er bygd om til GTI.

Kjøp denne du. 2000kr er ikke mye for en bil! :)

Automat er ikke så dumt det da, det har jo ikke så mye å si på en så gammel bil med lite motor uansett. Så er vel ikke så mye å oppnå med bare å skifte kassa. Skift hele drivlinjen etterhvert. G60-Turbo :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på den... men penger er et problem. Er jo dritbillig, men alikevel har jeg ikke råd til den. :rolleyes:

Har jo planene klare, skal hvertfall lakkeres, 90 fangere fra mkII, muligens GTI motor... "racing" interiør osv...

Trenger penger!!! :(

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på den... men penger er et problem. Er jo dritbillig, men alikevel har jeg ikke råd til den. :rolleyes:

Har jo planene klare, skal hvertfall lakkeres, 90 fangere fra mkII, muligens GTI motor... "racing" interiør osv...

Ja du trenger penger!

Din fremtidige bil må jo males med rulle hvis du ikke har råd til å bla opp 2 smackers for en bil...

er jo bare 500 over vrakpanten ;)

rart ingen har kjøpt den som delbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke foreldrer?

Har du ikke jobb?

Seriøst. Du kanke drive på å ha planer for biler i livet ditt uten å tjene penger.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider