Gå til innhold

Hvordan får jeg av denne bolten?

Ranger emnet

snoemann

Anbefalte innlegg

1. Jeg er så lei nå.

2. Jeg har ikke tilgang på strøm eller powertools

3. Det er fryktelig trangt der, får såvidt tanga rundt den.

4. Hodet på den er så sprøtt at skralle glipper over, selvom det er riktig størrelse

5. Stjernetrekker fungerte heller ikke, da det sa knas og det ikke var spor igjen plutselig.

DSC01791.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå på en tolvkantet kopp, eller en som er 1mm mindre. Og så skru forsiktig av.
Evt. finn en kopp i tommer,da kan man finne noe som er i mellomdimensjoner,sånn som f.eks. 3/8-tomme. Den er 9.52mm.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. finn en kopp i tommer,da kan man finne noe som er i mellomdimensjoner,sånn som f.eks. 3/8-tomme. Den er 9.52mm.. :)

Ja, eller det. Hehe:) Men ikke alle som har tommer da;)

Selv om jeg sikkert har fler tomme verktøy i verktøyskapet mitt på jobb, enn jeg har MM :S

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta tak med en avbitertang. Den gnager seg jo inn i stålet slik at du får ordentlig tak. Gå aldri ut av huset uten flatt skrujern, avbiter, tommestokk og lommelykt..

Utrolig hva man får til da.

Ta av skiltet slik at du får bedre plass....

Regner med at batteridrill faller inn under powertools, hvis ikkje er det ett alternativ.

Evnt knekke skiltlyset av skruen og bare lime det oppi igjen etter du har byttet pæren.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare drite i det. Manglende skiltlys er bare 1-er feil...

Men det ser rimelig slackt ut, om man legger flid i bilen ellers kjører man ikke rundt uten lys der det skal være lys...

Ihvertfall min mening om saken.

Mitt beste tips er som mange har sagt før meg. Mindre kopp, også gir du skruen ett godt "kakk" først slik at det løsner.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn pærene er skiftet, men fikk aldri av boltene, fant ut at de to på det andre skiltlyset var like fast-rustede, så dette blir å ta nærmere våren. Hadde ikke ork til å ligge lenger ute på våt asfalt i regn\sluddværet. Endte med å skru av hele det svarte plastdekselet skiltet er festet i, selvom det tydeligvis er meningen å skru av fangeren for å få av denne. Var litt knot kan man si, men det gikk. Så jeg kom til på baksiden av skiltlysa og fikk byttet pærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider