KaiFred Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 har en 1995 omega b med 2.5 v6. her om dagen tok motoren like godt kvelden, det vil si at den plutselig ikke ville starte igjen. motoren sviver som bare det, men kan ikke se gnist på pluggene. Virker heller ikke som bensinpumpa går. Etter å ha kjørt en diagnose på bilen fikk vi en feilmelding med "startsperre, kode ikke mottatt" samt noe annet surr med noen følere osv. ingen varsellamper lyser, alt virker normalt bortsett fra at den ikke starter... noen som har forslag til hva dette kan skyldes? har prøvd begge nøklene til bilen, kanskje det går an å koble ut eller koble seg forbi startsperra? Kai Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Prøvd å koble av minuspolen i noen timer for så å prøvd å starte? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Prøvd å koble av minuspolen i noen timer for så å prøvd å starte? i grunn ikke :) kan jo forsøke det i morra da... tar gjerne i mot flere råd og tips! Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Mulig startsperra må kodes på nytt. Må gjøres med tech. Minus pol trenger ikke av i flere timer, nok å ta den av så resetter ecu seg. Men store muligheter det er startsperra som kødder. Ikke første gang det skjer på omega. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Mulig startsperra må kodes på nytt. Må gjøres med tech.Minus pol trenger ikke av i flere timer, nok å ta den av så resetter ecu seg. Men store muligheter det er startsperra som kødder. Ikke første gang det skjer på omega. får prøve dette med minuspolen i morgen. Hvorfor akkurat minuspolen? hadde plusspolen av en stund i dag pga ødelagt polsko, dette hjalp i allefall ikke :/ hvis ikke dette gir resultater får jeg høre med den lokale opelsjappa, bare pes å taue bilen ned dit... Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 dette har skjedd meg før da jeg hadde 2,5`ern i bilen min. Tror det var bensinpumpa mi som var deffekt da..men bare en teori. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 bytt pumpa de du. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 bytt pumpa de du. neppe :P kjørte strøm rett på pumpa i dag og den gikk som juling den... det virker som det ikke kommer strøm ut i fra releet til bensinpumpa, men har testet releet og det fungerer. stakk også ned på opelsjappa og kjørte tech'en på bilen, men den fikk ingen feilkoder, så jeg må vel konkludere med at det ikke er noe galt da... hehe mekanikeren mente at det kanskje kunne være "hjernen" som ikke var helt med. Skal teste med en annen styreenhet i helga så får vi se hvordan det tar i vei... takk for innkomne tips, tar gjerne i mot flere :) Kai Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Ok har du sjekket relet, har du vel sjekket sikkringen til pumpa?går jeg ut i fra, tror nesten du får dra en tur til Opel og omprogramere med tec'en , er vel så og si 100% at det er startsperra som tuller med deg, prøvd og dra på tenninga og 10 ganger av og på. Og prøvd og starte den da? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Har du sjekka begge releene? Sitter to lilla relere, ett til pumpa og ett til styrenhet. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 har sjekket begge de lilla releene og sikringen og de skal være i orden. opelsjappa sa at det ikke var startsperra da det ikke kom opp på diagnosen, samt at det ikke blinka en lampe på dashbordet... vet ikke om man kan stole 100% på dette jeg men?! Det gikk visst an å koble seg forbi sperra også, får prøve dette dersom det ikke hjelper med ny "hjerne". tenninga 10 ganger av og på, så prøve å starte? er dette et spesielt triks? hehe, har ikke prøvd, men det kan jo være verdt et forsøk :) Kai Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Jeg har en 2.5 x25xe hjerne til salgs hvis du trenger? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 sjekka om bilen din får skikkelig jording skjedd med meg på de bilene eg har hatt skal vere en som går fra minus til motor og en til karosseri disse pleier og vere ganske dårlige orginalt Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Jeg har en 2.5 x25xe hjerne til salgs hvis du trenger? ikke umulig, skal bare teste først :) hva pris snakker man om for en sånn hjerne nå om dagen? Kai Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 du får den sikkert på høggern for rundt 2k til 3 k . Men av meg skal du få den for 1500kr, fordi den ligger bare her, års model på din bil? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg