Gå til innhold

hvilken farge er den letteste å lakkere ?

Ranger emnet


Sondre W

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå er jo den bilen "lakkert" med sprayboks og om man ikke vet hva man gjør så får man helligdager.

tettfarge i det heletatt er lett å legge, men på mørke farger så ser du hvor ille grunnarbeidet ditt er ;) på lyse farger så vises igrunn veldig lite.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo den bilen "lakkert" med sprayboks og om man ikke vet hva man gjør så får man helligdager.

tettfarge i det heletatt er lett å legge, men på mørke farger så ser du hvor ille grunnarbeidet ditt er ;) på lyse farger så vises igrunn veldig lite.

 

 

ok, men hvilken farge er vanskeligst å legge på da ? :P

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P kor lang tid brukte du på å lakkere den ? :P

 

brukte vell 2 dager trur eg...starta litt seint første dagen..var om sommeren da,,og bare dekka til vinduer,lykter osv osv...bilen var rød blank før vertfall hehe...jaja

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har aldri prøvd å lakke på bil med blank farge på sprayboks...renner det ikke mere enn matt lakk egentli? nei jeg vet ikkje jeg:P enda..heh

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som tror det så er ikke matte og silke matte lakker lett å legge. man får sjolder og dritt. se på de lakkerene som lakker matt. 99% av tiden er det sjolder. blanke lakker er mye lettere

 

har til dags dato aldri fått "skjolder" på noen matt farge jeg har lakkert. om du da ikke "lakkerer" med boks :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jah,,er somregel best å lakke flere tynne lag da vist man har tolmodighet til det:P funne ut vilken farge ellernoe du har bestemt deg for nå da? har du noe bilde av bilen din:P?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo utgangspukntet:P

 

145503.jpeg

 

145504.jpeg

 

Ingen rust på bilen, men den var ekstremt matt i lakken... :P

Har hitttil fått 90 fangere, ny siderute, blanke fronlykter med kryss i og en slags japsepotte som bare blir midlertidig.. hullene fra sidelister og emblemer er sveiset igjen :P

Fargen blir svart uansett, men vet ikke om den skal være matt eller blank :P Lager vel også en prosjekt tråd til sommeren :P

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår