Gå til innhold

Straks på tide og kjøpe førstebil!

Ranger emnet

glennare

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om og kjøpe meg bil nå, etter årsavgiften er betalt for i år.

Bilen MÅ være bakhjulstrekk og ha manuel gir.

Den kan heller ikke koste mer enn 15 tusen og den må være eu godkjent.

Bilene jeg vurderer nå er:

ford:

-sierra

-granada

-taunus

-capri

volvo:

-240

-740

opel:

-manta

-senator

-omega 3000

-askona

Så det jeg da lurer på er om det finnes noen flere artige biler og velge gjennom, som jeg har glemt??

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om og kjøpe meg bil nå, etter årsavgiften er betalt for i år.

Bilen MÅ være bakhjulstrekk og ha manuel gir.

Den kan heller ikke koste mer enn 15 tusen og den må være eu godkjent.

Bilene jeg vurderer nå er:

ford:

-sierra

-granada

-taunus

-capri

volvo:

-240

-740

opel:

-manta

-senator

-omega 3000

-askona

Så det jeg da lurer på er om det finnes noen flere artige biler og velge gjennom, som jeg har glemt??

Kan liksågodt nevne disse før andre gjør det;

BMW E30 / E28 / E34 (kanskje ikkje mange til 15K)/ E21

Mercedes 190E(w201?) og W124

Men man har da noen andre og;

-Nissan Laurel. Kommer med 2.8 diesel som er udødlig men 99% er aut gear. Har og 2.0, 2.4 og 3.0 bensinermotorer.

-Kadett C

-Volvo 360, dritstygg, men morsom herjebil og grisebillig.

osv osv

Men siden du nevner Capri, så er du vel ikke fremmed for gamle biler og da har jo japsene laget en haug med RWD.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse morro i 2 uker så er det masse problemer etterpå :) sånn er det bare hehe.

men ja kjøp en e30 320 ell 325 masse masse moro. og for å ikke snakke om lyd og kjøreglede hvis du skal leke deg litt itilleg :) sterkt anbefalt. granada og sierra kan være morsomt og men blikke det samma som bmwen mener nå jeg !

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle vurdere forhjulstrekk, har jeg en pent behandla 91 Accord til salgs :P

Men skjønner deg med bakhjulstrekk. Kjøpte en s13 idag jeg :P

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo,Opel,Mercedes og bmw.

Hvis du vil ha RWD,manuell og eu-ok til 15k ville jeg gått for volvo eller opel. Dette er biler som antakeligvis vil være i bedre stand ifht pris enn Bmw og Mercedes. Det er ikke de peneste og raskeste bilene i gata, men som førstebil er det helt greit:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anbefalning er å søke deg fram til en GAMMEL japse!

Hvorfor?

De har RWD, de har slitestyrke, de ser faktisk ganske bra ut. Billig forsikring!

Selv har jeg en 81 mod 626, og betaler under 2000kr delkasko på MEG. Hvor mange andre biler finner du som du kan forsikre på deg selv, går ut i fra du er 17 slik som meg?

Dessuten er de gamle 929, RX serien og de der ganske tøffe, helst de fra 70tallet med runde lykter. Min har desverre en "facelift" men det duger.

Ellers har toyota noen gamle klassikere, samt nissan har vel Laurel ( men dette er jo en ungdomsbil )

Pris, jeg betalte forøvrig 7000 for et rustfritt eksemplar, som har vært i en familie hele livet. Faren til hun som solgte meg bilen hadde den til han døde, service gjort jevnt opp til 155 000, kjørt på usalta vei i Nord-Norge, gått 188 000 når jeg tok over bilen. STRØKEN interiørmessig, men litt gammelmannsbukler på utsiden. Jeg tok bilen inn til EU, gikk gjennom med null feil, jeg bytta bare bremseklosser før EU fordi jeg syns de var litt slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider