Gå til innhold

Godkjenning / registrering av Honda Ridgeline

Ranger emnet

jarle123

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om det er noen der ute som vet hva som skal til for å få godkjent/ registrert en Honda Ridgeline 2006 mod i Norge.

Har planer om å importere en selv, som 2-3 seter varebil.

Har lest noen steder at usa biler med typegodkjenning der borte stiller på lik linje med eøs godkjente biler. MEN... Statens vegvesen sier at det skal dokumenteres alt mellom himmel og jord.

*støy fra dekk

*avgass

*sikkerhets seler

osv osv osv

Wagen i Oslo sier at det er kun de som får registrert dem og skal ha 65000 + MVA for jobben.

Har ingen planer om å stappe lommene dems fulle med penger for noe man antagelig hvis kan gjøre selv.

Eneste jeg vet de gjør er å montere gitter i bakvinduet, slik at du slipper skillevegg inne i kupeen.

Kan noen hjelpe meg????!!!!

Er det noen som VET dette.

Hadde satt stor pris på svar!! (helst korrekte svar, så jeg ikke går på en smell!!)

MVH Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra ned på biltilsynet. Ikke at det alltid hjelper, men det pleier å gjøre det. Så sier du ganske enkelt og bestemt til dama/mannen du kommer til først at dette koster deg penger (fri fra jobben) og at du ikke har planer å være der hele dagen og om ho/han kan finne dette ut for deg.

Jeg måtte en gang vente 3 timer for at kjerringa skulle trykke på 4 forskjellige ting på data skjermen, da var jeg vennlig og grei. Aldri mer sier jeg, vær hyggelig, men bestemt og ærlig.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha den som varebil.

Går desverre ikke ann å bruke paragraf 1-15 da.

Blir jo ombygging av bilen.

Jeg har godkjent Hummer H2 som liten lastebil og Dodge Ram som liten laste bil på 1-15. Så jo det går helt fint. Men for å godkjenne bilen på normal måte. Må bilen bygges om etter euro kravene. Altså e merkede lykter, belter osv. Samt at du må ha all informasjon om kræsjing, bremser, avgass, effekt, vekt osv.

Dette kan vere mulig å ordne gjennom TUV. Men kan bli litt vanskelig å få tak i E merkede lykter til bilen.

Foresten så går det en Varebil Ridgeline her hvor jeg bor. Tror den er regget på 1-15.

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vet du om den bilen har hvite eller grønne skilter??

Kan ta den inn på hvite skilter, men da blir jo prisen der etter.

Blir da for dyrt for meg.

Tenkte å prøve med tuv, men hvor/ hvordan hendvender jeg meg hos dem, og hva må jeg spørre etter.

Noen har jo disse papirene, og eventuellt det som må byttes.

Går jo endel av disse bilene i landet allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider