Leon Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Motor er 1.6 16v 105 hk. Har problemer med vandrende tomgang. Det skjer når motoren er varm etter å ha kjørt en stund. Litt vanskelig å forklare, men det som skjer er at turtallet "hopper", dvs. at turtallet synker ca 200-300 rpm fra normalt turtall for så å gå tilbake til normalen (om og om igjen). Det er såpass at lysene blir svakere når turtallet synker (som om den er på vei til å dø ut). Hvis jeg gir bittelitt gass når dette holder på, fortsetter den med fuskingen (blir verre) opp til ca 1200 omdreininger. over 1200 omdreininger fusker den ikke. Tomgangen blir som regel normal hvis jeg raskt ruser motoren. Motoren har aldri dauet som følge av dette, og går ellers normalt. Noen som har noen ide om hva dette skyldes? er det den berømte lmm'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Har faktisk det akkurat samme problemet som du beskriver. Har også 1,6l 16V. Og noen ganger når den er varm så gjør den sånn (hopper på tomgang). Det har faktisk hendt at den har kvelt seg selv... og hvis det skjer så har jeg problemer med å starte igjen rett etter på, men det går fint hvis jeg bare venter 1 minutt eller 2... skjønner ikke hva dett kan være:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zizal Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 har det samme problemet! er en golf 4 98mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elwood84 Skrevet Oktober 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 (endret) Få Møller eller noen med vag-com til å lese av feilkoder da? Jeg hadde noe lignende men ikke helt det samme med min. Min varierte litt i turtall som du forklarer men ristet også en del. Hadde bilen på snapdrive men de fikk bare feilkode på tomgangsmotor eller noe, og visste ikke hva som var feil(snapdrive suger). Møller derimot med riktig utstyr fant en feil på en bryter til servoen. Som sikkert var grunnen til at bilen ristet en del. Og de fikset i samme slengen aircondition'en som ikke funket pga svidd sikringsboks. Endret Oktober 26, 2009 av elwood84 Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svane91 Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 jeg har nåka lingnende problem på min 1,6 2002mod. når den e varm hoper den mellom 850 og 950. har hørt mæ litt om d kan være strømen på den. har d kjer mere når jeg liger under 13 V. men vist den liger på runt 14v baker den fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 (endret) Hei. Golfen min 00modell 1.6 har gått 230000.Byttet luftmendgemåler da dette inntraff.Ellers lite feil med Golfen.Fornøyd sålangt. Per Endret Desember 8, 2009 av Mr Golf 4 Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg