Linda Marie Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Noen her som vet hva jeg burde satse på for å få en grei jobb innen transportyrket? Tenker selv på lastebil med henger, samt kran og truckførerbevis. En annen ting, er at jeg er litt smånervøs for å ikke klare den lille mattematikken som må til for beregning av last osv. (har dyskalkuli) Kompiser som har tatt lastebilsertifikater, mener det ikke blir noe problem. Siste ting; kan jeg forvente at NAV betaler denne omskoleringen? Eller må jeg betale hele "herligheten" selv? Hva kan jeg forvente å måtte betale? Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Kompis av meg som var arbeidsledig fikk det dekket av NAV... jobber for Rent-A-Driver og har det forsåvidt fint her i verden nå... :) Porsche_Dude her på forumet. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 ADR-kurs kan også være kjekt å ha... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linda Marie Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Hmmm... Høres jo bra ut. Jeg tar det jeg kan få av sertifikater jeg! Må uansett få meg lastebilsertifikat. Må ha lov å frakte trialbilen på Mercedesen jeg har tilgang til... Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjDarkDragon Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Jeg fikk det dekket av Nav.Det er ett helvette å få de til og dekke det for du må ha jobb garanti og de dekker KUN det som må til for att du skal få jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linda Marie Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Jeg kan IKKE jobbe med det jeg er utdannet til. Og det å sette ei med adhd og dyskalkuli på skolebenken er jo helt tåpelig av nav dersom de mener det.... så de tjener mest på å gi meg alt av sertifikater. det er det eneste jeg har interesse av. så jeg får se i morgen, da skal jeg i møte med nav. håper bare jeg klarer å beholde roen lenge nok, slik at jeg ikke sier ting jeg ikke mener, hehe. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Jeg sliter sykt med kne problemer. Vis jeg får brev fra legen min om dette og at jeg ikke kan forsette i faget mitt, var det ikke noe problem at NAV omskolerte meg. Men nå har det seg slik at legene syntes det er bedre å operer meg 3. gang for samme skade. Så jeg har lite jeg skulle sagt! For heller gå hjemme sykemeldt å ikke gjøre en dritt, mens jeg får dagpenger på den måten.. Får CE, ADR og kran av NAV vis jeg hadde fått det fuckings papiret av legene... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cruicer Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 om du ikke kan jobbe i ditt nå værende yrke har du mulighet og få dekket dette via nav. og Yrkesrettet atføring. Jeg har fått CE, ADR, Kran, Truck og maskinfører av nav. så det er bare og søke.. fikk legen til og sende skriv om at han anbelfalte et bytte av yrke Siter Cruicer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roymagne Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hvis man har adhd er det noe regler hvis man skal ha sertifikat, har en bekjent som må søke hvert år eller anna hvert år for og beholde Klasse B førerkortet, og får ikke kjøre opp til noe større. Men kan hende at han har noe annet i tilleg som gjør at han ikke for kjøre opp da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Er blitt veldig strengt med tanke på å få C-CE kortet med ADHD, gå ut i fra at det er umulig, men at det umulige er mulig så får du det til. Lykke til! Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg