Gå til innhold

DMS`s trim-tips!

Ranger emnet


Zone_bee

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne opprette en informasjonstråd for dere som vil trimme daihatsuene deres! Dette er bare forslag, tips og triks, så finnes alternative måter å gå frem på, men her er noe av de mest effektive, kostnadseffektive og "riktige" måtene å hente pålitlige hester på!

 

Oppdateres med ujevne mellomrom eller.no

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daihatsu 1600cc HD-E motor:

 

N/A "Stage I":

- Detomaso grenrør (forbedret dreimoment)

- Åpent luftfilter (IKKE nærmere TB, helst orginalplassering)

- Sportseksos uten katalysator (2,25 - 2,5" annbefales)

 

N/A "Stage II"

- Stage I (som over)

- Rospen motorsport "high torque" cam

- Justerbar bensintrykksregulator

 

N/A "Stage III"

- KOMMER

 

 

Turbo "Stage I"

- Custom T25 grenrør (FX. Audi 1,8t grenrør, med HD-E flens)

- Garret T25 (FX ifra Nissan ca18det el.)

- Åpent luftfilter

- Custom downpipe og Sportseksos (2,25" - 2,5" annbefales)

- Oljefeed (ifra trykksensor bak oljefilter) og oljeretur (TESS er tingen her!)

- Silikon/stålbends ifra turbo til TB.

- Rød Cosworth-dyse forran TB, koblet til justerbar trykksensor som åpner ved ca. 2-3psi /0,2 bar. (banjo-kobling ifra toppen av bensinfilter annbefales for fuel-feed)

- Justerbar bensintrykksregulator

- Walbro 255 pumpe (oppgradering til bla s13)

 

Turbo "Stage II"

- Stage I (som over forruten fuel-biten)

- Piggyback Fuel controller eller Haltech standalone (Rospen har ferdige maps og erfaring med denne)

- Større dyser

- Intercooler

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daihatsu 1000cc CB60/61 motor:

 

"Stage I":

- Downpipe

(flens kan mekanisk verksted skjære. stålbends hos vangbo.)

- Eksosanlegg (2" - 2,5")

(Vangbo gjør-det-selv eller svendsen eksos.)

- K&N åpent filter

(Sverre Kahrs racing/Kars oslo.)

CA. 80+ hk, 2500-5000kr

 

"Stage II":

- Stage I

- bleedvalve

(Kollevold.)

- Intercooler og piping

(Kollevold og vangbo.)

CA. 90+ hk, 1500-5000kr

 

"Stage III":

- Stage I og II

- Større turbo (fx IHI RHB5)

(Brukt eller fx Turboservice på høvik <- UFINE priser.)

- Større dyse/gasser

(custom/tilpasset ifra andre biler.)

- ca 1 bar trykk

Mellom 100 og 120 hk, 2000-9000kr

 

Millhouse kan vel kanskje utdype litt om CB70/80

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en genial tråd da Magnus :)

Men å si hva sånnt kan koste etc,montere er HELT umulig. Ikkenope er å få kjøpt til disse motorene ferdig.Ihvertfall ikke til Cb60-61 og HD motorene.Noe er å få kjøpt ferdig til CB70-80 som er twincam motorene.

Man må bruek deler fra andre motorer,merker osv.

Man trenger ikke å blakke seg heller når man gjør det sånn.

Ihi rhb5 er en glimrende oppgradering på cb60 motoren :)

Disse er ikke så vanskelig å få tak i heller.

Skal få samle meg å snekra sammen noe om CB70-80 motoren

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 5 months later...
Daihatsu 1000cc CB60/61 motor:

 

"Stage I":

- Downpipe

(flens kan mekanisk verksted skjære. stålbends hos vangbo.)

- Eksosanlegg (2" - 2,5")

(Vangbo gjør-det-selv eller svendsen eksos.)

- K&N åpent filter

(Sverre Kahrs racing/Kars oslo.)

CA. 80+ hk, 2500-5000kr

 

"Stage II":

- Stage I

- bleedvalve

(Kollevold.)

- Intercooler og piping

(Kollevold og vangbo.)

CA. 90+ hk, 1500-5000kr

 

"Stage III":

- Stage I og II

- Større turbo (fx IHI RHB5)

(Brukt eller fx Turboservice på høvik <- UFINE priser.)

- Større dyse/gasser

(custom/tilpasset ifra andre biler.)

- ca 1 bar trykk

Mellom 100 og 120 hk, 2000-9000kr

 

Millhouse kan vel kanskje utdype litt om CB70/80

 

 

Passer den IHI RHB25 turboen rett på den originale eksosmanifoilden? Har denne flensen en typebetegnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer den IHI RHB25 turboen rett på den originale eksosmanifoilden? Har denne flensen en typebetegnelse?

 

Ja, RHB5 turboen skal ha samme flens som RHB3- turboen som sitter der orginalt. Cut & Paste... (ihvertfall om den kommer ifra en daihatsu charade gtti/cb70-motor)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår