Zone_bee Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Tenkte vi kunne opprette en informasjonstråd for dere som vil trimme daihatsuene deres! Dette er bare forslag, tips og triks, så finnes alternative måter å gå frem på, men her er noe av de mest effektive, kostnadseffektive og "riktige" måtene å hente pålitlige hester på! Oppdateres med ujevne mellomrom eller.no Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Daihatsu 1600cc HD-E motor: N/A "Stage I": - Detomaso grenrør (forbedret dreimoment) - Åpent luftfilter (IKKE nærmere TB, helst orginalplassering) - Sportseksos uten katalysator (2,25 - 2,5" annbefales) N/A "Stage II" - Stage I (som over) - Rospen motorsport "high torque" cam - Justerbar bensintrykksregulator N/A "Stage III" - KOMMER Turbo "Stage I" - Custom T25 grenrør (FX. Audi 1,8t grenrør, med HD-E flens) - Garret T25 (FX ifra Nissan ca18det el.) - Åpent luftfilter - Custom downpipe og Sportseksos (2,25" - 2,5" annbefales) - Oljefeed (ifra trykksensor bak oljefilter) og oljeretur (TESS er tingen her!) - Silikon/stålbends ifra turbo til TB. - Rød Cosworth-dyse forran TB, koblet til justerbar trykksensor som åpner ved ca. 2-3psi /0,2 bar. (banjo-kobling ifra toppen av bensinfilter annbefales for fuel-feed) - Justerbar bensintrykksregulator - Walbro 255 pumpe (oppgradering til bla s13) Turbo "Stage II" - Stage I (som over forruten fuel-biten) - Piggyback Fuel controller eller Haltech standalone (Rospen har ferdige maps og erfaring med denne) - Større dyser - Intercooler Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Daihatsu 1000cc CB60/61 motor: "Stage I": - Downpipe (flens kan mekanisk verksted skjære. stålbends hos vangbo.) - Eksosanlegg (2" - 2,5") (Vangbo gjør-det-selv eller svendsen eksos.) - K&N åpent filter (Sverre Kahrs racing/Kars oslo.) CA. 80+ hk, 2500-5000kr "Stage II": - Stage I - bleedvalve (Kollevold.) - Intercooler og piping (Kollevold og vangbo.) CA. 90+ hk, 1500-5000kr "Stage III": - Stage I og II - Større turbo (fx IHI RHB5) (Brukt eller fx Turboservice på høvik <- UFINE priser.) - Større dyse/gasser (custom/tilpasset ifra andre biler.) - ca 1 bar trykk Mellom 100 og 120 hk, 2000-9000kr Millhouse kan vel kanskje utdype litt om CB70/80 Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Hva med å oppdatere lista med pris (ferdig montert vs. deler) og hvor mye motoren yter etter trimming. + hvor kjøper vi delene? Takk på forhånd. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Dette var jo en genial tråd da Magnus :) Men å si hva sånnt kan koste etc,montere er HELT umulig. Ikkenope er å få kjøpt til disse motorene ferdig.Ihvertfall ikke til Cb60-61 og HD motorene.Noe er å få kjøpt ferdig til CB70-80 som er twincam motorene. Man må bruek deler fra andre motorer,merker osv. Man trenger ikke å blakke seg heller når man gjør det sånn. Ihi rhb5 er en glimrende oppgradering på cb60 motoren :) Disse er ikke så vanskelig å få tak i heller. Skal få samle meg å snekra sammen noe om CB70-80 motoren Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 bump cb70 millhouse ;) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Daihatsu 1000cc CB60/61 motor: "Stage I": - Downpipe (flens kan mekanisk verksted skjære. stålbends hos vangbo.) - Eksosanlegg (2" - 2,5") (Vangbo gjør-det-selv eller svendsen eksos.) - K&N åpent filter (Sverre Kahrs racing/Kars oslo.) CA. 80+ hk, 2500-5000kr "Stage II": - Stage I - bleedvalve (Kollevold.) - Intercooler og piping (Kollevold og vangbo.) CA. 90+ hk, 1500-5000kr "Stage III": - Stage I og II - Større turbo (fx IHI RHB5) (Brukt eller fx Turboservice på høvik <- UFINE priser.) - Større dyse/gasser (custom/tilpasset ifra andre biler.) - ca 1 bar trykk Mellom 100 og 120 hk, 2000-9000kr Millhouse kan vel kanskje utdype litt om CB70/80 Passer den IHI RHB25 turboen rett på den originale eksosmanifoilden? Har denne flensen en typebetegnelse? Siter Prosjekt: Daihatsu Charade G11 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Passer den IHI RHB25 turboen rett på den originale eksosmanifoilden? Har denne flensen en typebetegnelse? Ja, RHB5 turboen skal ha samme flens som RHB3- turboen som sitter der orginalt. Cut & Paste... (ihvertfall om den kommer ifra en daihatsu charade gtti/cb70-motor) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Alright! Du har ikke peiling på hva flensen heter? Siter Prosjekt: Daihatsu Charade G11 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Alright! Du har ikke peiling på hva flensen heter? Dont know :/ Var det forresten samme flens på Garret T2`n eller? Begynner å savne G11`n min jeg nå. :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Har rett og slett ikke fått sjekka dette enda. Skal først bli ferdig inni bilen før jeg starter på det tekniske og eksteriøret :) Siter Prosjekt: Daihatsu Charade G11 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.