Gå til innhold

DMS`s trim-tips!

Ranger emnet


Zone_bee

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne opprette en informasjonstråd for dere som vil trimme daihatsuene deres! Dette er bare forslag, tips og triks, så finnes alternative måter å gå frem på, men her er noe av de mest effektive, kostnadseffektive og "riktige" måtene å hente pålitlige hester på!

 

Oppdateres med ujevne mellomrom eller.no

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daihatsu 1600cc HD-E motor:

 

N/A "Stage I":

- Detomaso grenrør (forbedret dreimoment)

- Åpent luftfilter (IKKE nærmere TB, helst orginalplassering)

- Sportseksos uten katalysator (2,25 - 2,5" annbefales)

 

N/A "Stage II"

- Stage I (som over)

- Rospen motorsport "high torque" cam

- Justerbar bensintrykksregulator

 

N/A "Stage III"

- KOMMER

 

 

Turbo "Stage I"

- Custom T25 grenrør (FX. Audi 1,8t grenrør, med HD-E flens)

- Garret T25 (FX ifra Nissan ca18det el.)

- Åpent luftfilter

- Custom downpipe og Sportseksos (2,25" - 2,5" annbefales)

- Oljefeed (ifra trykksensor bak oljefilter) og oljeretur (TESS er tingen her!)

- Silikon/stålbends ifra turbo til TB.

- Rød Cosworth-dyse forran TB, koblet til justerbar trykksensor som åpner ved ca. 2-3psi /0,2 bar. (banjo-kobling ifra toppen av bensinfilter annbefales for fuel-feed)

- Justerbar bensintrykksregulator

- Walbro 255 pumpe (oppgradering til bla s13)

 

Turbo "Stage II"

- Stage I (som over forruten fuel-biten)

- Piggyback Fuel controller eller Haltech standalone (Rospen har ferdige maps og erfaring med denne)

- Større dyser

- Intercooler

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daihatsu 1000cc CB60/61 motor:

 

"Stage I":

- Downpipe

(flens kan mekanisk verksted skjære. stålbends hos vangbo.)

- Eksosanlegg (2" - 2,5")

(Vangbo gjør-det-selv eller svendsen eksos.)

- K&N åpent filter

(Sverre Kahrs racing/Kars oslo.)

CA. 80+ hk, 2500-5000kr

 

"Stage II":

- Stage I

- bleedvalve

(Kollevold.)

- Intercooler og piping

(Kollevold og vangbo.)

CA. 90+ hk, 1500-5000kr

 

"Stage III":

- Stage I og II

- Større turbo (fx IHI RHB5)

(Brukt eller fx Turboservice på høvik <- UFINE priser.)

- Større dyse/gasser

(custom/tilpasset ifra andre biler.)

- ca 1 bar trykk

Mellom 100 og 120 hk, 2000-9000kr

 

Millhouse kan vel kanskje utdype litt om CB70/80

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en genial tråd da Magnus :)

Men å si hva sånnt kan koste etc,montere er HELT umulig. Ikkenope er å få kjøpt til disse motorene ferdig.Ihvertfall ikke til Cb60-61 og HD motorene.Noe er å få kjøpt ferdig til CB70-80 som er twincam motorene.

Man må bruek deler fra andre motorer,merker osv.

Man trenger ikke å blakke seg heller når man gjør det sånn.

Ihi rhb5 er en glimrende oppgradering på cb60 motoren :)

Disse er ikke så vanskelig å få tak i heller.

Skal få samle meg å snekra sammen noe om CB70-80 motoren

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 5 months later...
  Zone_bee skrev:
Daihatsu 1000cc CB60/61 motor:

 

"Stage I":

- Downpipe

(flens kan mekanisk verksted skjære. stålbends hos vangbo.)

- Eksosanlegg (2" - 2,5")

(Vangbo gjør-det-selv eller svendsen eksos.)

- K&N åpent filter

(Sverre Kahrs racing/Kars oslo.)

CA. 80+ hk, 2500-5000kr

 

"Stage II":

- Stage I

- bleedvalve

(Kollevold.)

- Intercooler og piping

(Kollevold og vangbo.)

CA. 90+ hk, 1500-5000kr

 

"Stage III":

- Stage I og II

- Større turbo (fx IHI RHB5)

(Brukt eller fx Turboservice på høvik <- UFINE priser.)

- Større dyse/gasser

(custom/tilpasset ifra andre biler.)

- ca 1 bar trykk

Mellom 100 og 120 hk, 2000-9000kr

 

Millhouse kan vel kanskje utdype litt om CB70/80

 

 

Passer den IHI RHB25 turboen rett på den originale eksosmanifoilden? Har denne flensen en typebetegnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  owyj skrev:
Passer den IHI RHB25 turboen rett på den originale eksosmanifoilden? Har denne flensen en typebetegnelse?

 

Ja, RHB5 turboen skal ha samme flens som RHB3- turboen som sitter der orginalt. Cut & Paste... (ihvertfall om den kommer ifra en daihatsu charade gtti/cb70-motor)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår