Gå til innhold

Bremseskiver og klosser til 240

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen nettadresser til hvor jeg kan få kjøpt nye bremseskiver og klosser i front fra Sverige(regner med det er billigst) til min gamle blå? Er litt slitne de jeg har nå.

Har vurdert Tarox skiver + klosser fra Pedersen. Er det bare "show", eller funker de merkbart bedre enn de originale?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsport gjorde en test på 240 for noen år siden.

De testet bremselengde med org. bremser (i god stand) og byttet deretter ut bremsene med Tar-ox skiver rundt om og litt mere sportsligere bremseklosser. I tillegg byttet de ut alle slanger med stålompsunne.

Bremselengden ble redusert,pedalen ble mye mindre svampete pga. slangene og de tålte mere før de fadet.

Så det er vel ikke bare show!

Men om det er verdt de ekstra pengene er jo en annen sak!

Kanskje klosser av godt merke for litt mer spotsligere kjøring kombinert med stålomspunne slanger på nye org. skiver er like greit sånn pris og ytelsesmessig sett...

Ny bremsevæske er også et must! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema? orginalbremsene på en 240 er så gode at du trenger ikke noe bedre enn biltema om du har orginalmotor.

Tenkte det samme jeg og, 240 bremsene holder lenge hvis du har org motor. Så hvorfor ikke bare dra på biltema?

Ville holdt meg unna klossene fra biltema hvis du har noen fine alu felger du ikke gidder å vaske hver dag. Da biltema klossene har en tendens til å støve en del, men for uten om det så er dem grei.

Skivene er det ikke noe galt å si om.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skivene fra biltema er vel faktisk lagd på samme fabrikk som volvos orginale, så de er naturlig nok helt greie. setter du på hakket vassere belegg, så er det bremser i massevis for en orginal bil, de skal jo holde for 220 hk i standard. stålomspunnede slanger og frisk og fin bremsevæske er nok et tips.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre klosser har en misjon, sjølborra skiver tror jeg blir i grenseland? er vel omågjøre å "bomme" på de lamellene som holder skivene sammen iallefall!

tror de hadde slangesett til 240 for 1200 el no sånt på den adressen jeg oppga oppi her!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klosser fra Biltema forbyr jeg folk å kjøpe! De er så harde at du aldri må bytte de, man bytter skiver oftere enn klosser...

Originale bremser og 220hk er ikke så veldig kult syns jeg. Har nå litt problemer med å stoppe av og til. Jeg har helt nye kalippere og skiver + klosser. Bremsevæske er byttet til überhigh DOT, og alt er på stell. Likevel bremser det dårlig hvis man har litt aktiv kjøring opp/ned fjell! :P

Edit: Jeg har ikke 220hk en gang...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider